    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podświetlenie ekranu telefonu
    Date: Thu, 4 Feb 2016 22:49:09 +0000

    Piotrne pisze:
    > Kupiłem luzem podświetlenie ekranu do iPhone-a
    > (takie jak na Allegro nr 5911661245), żeby zrobić sobie
    > lampkę. Tzn. podświetlenie do przeglądarki slajdów.
    > Podświetlenie ma podświetlać jednolicie slajd, oczywiście
    > na biało. Kupiłem i sądziłem, że bez problemu znajdę
    > opis tego elementu i sposób zasilania. Ale po poszukiwaniach
    > znalazłem tylko mnóstwo opisów usterek podświetlenia,
    > coś o "backlight IC", "backlight coil" - przetwornica
    > tam jest do zasilania? Z tego wystaje pasek z trzema
    > stykami. Czy ktoś wie, jak to się standardowo zasila?

    Ogólnie idzie przez przetwornicę, zwykle jest tam do 6 białych LED w
    szeregu, wychodzi z tego dość spore napięcie, prąd zwykle 20mA, ustaw
    zasilacz na 20 mA, podepnij i jedź napięciem w górę aż zaświeci, jeśli
    dobrze pamiętam jabcoki 6 mają podświetlenie podzielone na 2 gałęzie.
    Hint: nie dotykaj matówki, nie próbuj jej rozbierać ani odklejać folii
    ją uszczelniającej, nie dopuszczaj do zalania. To jest nie do wyczyszczenia.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html