  • 1. Data: 2016-02-04 18:28:08
    Temat: Podświetlenie ekranu telefonu
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Kupiłem luzem podświetlenie ekranu do iPhone-a
    (takie jak na Allegro nr 5911661245), żeby zrobić sobie
    lampkę. Tzn. podświetlenie do przeglądarki slajdów.
    Podświetlenie ma podświetlać jednolicie slajd, oczywiście
    na biało. Kupiłem i sądziłem, że bez problemu znajdę
    opis tego elementu i sposób zasilania. Ale po poszukiwaniach
    znalazłem tylko mnóstwo opisów usterek podświetlenia,
    coś o "backlight IC", "backlight coil" - przetwornica
    tam jest do zasilania? Z tego wystaje pasek z trzema
    stykami. Czy ktoś wie, jak to się standardowo zasila?

    P.

  • 2. Data: 2016-02-04 19:14:01
    Temat: Re: Podświetlenie ekranu telefonu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotrne pisze tak:

> [...]
    > tam jest do zasilania? Z tego wystaje pasek z trzema
    > stykami. Czy ktoś wie, jak to się standardowo zasila?

    https://www.ifixit.com/Answers/View/283113/LCD+Backl
    ight+pin+out

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-02-04 23:46:46
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-04 o 19:14, PiteR pisze:

    > https://www.ifixit.com/Answers/View/283113/LCD+Backl
    ight+pin+out

    Bardzo tajemniczo to wygląda. Należy podłączyć
    plus, minus oraz układ U1502, który wygląda tak:
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/31trAagWkLL.jp
    i na temat którego nie znalazłem niczego więcej.

    To są tajne informacje? Nie ma nigdzie nawet zwykłych
    parametrów tego podświetlenia, np. jak są połączone diody.
    Gdzieś widziałem 20 V, 20 mA - ale przy innym podświetleniu.
    Chyba po prostu poeksperymentuję - to tylko zwykłe diody...

    P.

  • 4. Data: 2016-02-04 23:49:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotrne pisze:
> [...]
    > tam jest do zasilania? Z tego wystaje pasek z trzema
    > stykami. Czy ktoś wie, jak to się standardowo zasila?

    Ogólnie idzie przez przetwornicę, zwykle jest tam do 6 białych LED w
    szeregu, wychodzi z tego dość spore napięcie, prąd zwykle 20mA, ustaw
    zasilacz na 20 mA, podepnij i jedź napięciem w górę aż zaświeci, jeśli
    dobrze pamiętam jabcoki 6 mają podświetlenie podzielone na 2 gałęzie.
    Hint: nie dotykaj matówki, nie próbuj jej rozbierać ani odklejać folii
    ją uszczelniającej, nie dopuszczaj do zalania. To jest nie do wyczyszczenia.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-02-05 01:38:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotrne pisze tak:

    > Bardzo tajemniczo to wygląda. Należy podłączyć
    > plus, minus oraz układ U1502, który wygląda tak:
    > http://ecx.images-amazon.com/images/I/31trAagWkLL.jp
    > i na temat którego nie znalazłem niczego więcej.

    Przeczytałeś całość?

    Pisze do tego co mu podał opis plus, minus oraz układ U1502

    Ok well after testing it looks like you are wrong.

    a potem pisze tak

    I tested it on an old iPhone 5S backlight (which has the same 3 pin
    cable) and there are actually 2 GNDs and one +12v powering 2 strands of
    4 LEDs each. I guess this design is due to being able to dim the
    backlight even further by shutting down 4 of the 8 LEDs.

    --
    Piter

    Let me see your war face.