eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRe: Podział rynku DSLR w Japonii 2008 › Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Date: Thu, 01 Jan 2009 18:53:50 +0100
    Organization: Disorganization Department
    Lines: 41
    Message-ID: <gjivv7$34n$1@news.dialog.net.pl>
    References: <gjfesv$kkq$1@news.interia.pl> <gjfj29$1mr$1@news.dialog.net.pl>
    <gjfuet$td5$1@news3.onet> <gjfvp4$ads$1@news.dialog.net.pl>
    <gjg602$a1f$1@inews.gazeta.pl> <gjida9$mnq$2@news.dialog.net.pl>
    <gjif2e$enb$1@inews.gazeta.pl> <gjikpi$ram$1@news.dialog.net.pl>
    <gjip3a$4mu$1@inews.gazeta.pl> <gjirsq$b8$1@news.dialog.net.pl>
    <gjisu0$h2o$2@news3.onet>
    NNTP-Posting-Host: static-87-105-249-241.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1230832424 3223 87.105.249.241 (1 Jan 2009 17:53:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Jan 2009 17:53:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird
    In-Reply-To: <gjisu0$h2o$2@news3.onet>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:782840
    [ ukryj nagłówki ]

    Paweł W. pisze:
    > Bogdan Blaszczak pisze:
    >
    >> Przypominam, że mówimy o rynku japońskim. To nie jest Polska. To jest
    >> zupełnie inna planeta. Tam każdy przedszkolak wie, że kupując G1,
    >> kupuje obiektywy na wiele lat, a korpus będzie zmieniał co pół roku.
    >
    > Mieszkasz tam? Znasz tak dobrze Japończyków?

    Nie mieszkam. Natomiast przez pewien czas byłem związany ze sprzedażą do
    Japoni pewnych produktów i półproduktów (ze stali). Generalnie jest to
    bardzo trudny rynek dla sprzedawców, prawdopodobnie najtrudniejszy na
    świecie. Bardzo trudno jest tam sprzedać cokolwiek co nie jest nawyższej
    możliwej jakości, a tym bardziej coś co nie służy niczemu praktycznemu,
    no chyba że jest to sztuka najwyższych lotów...

    > Ja nie, ale z tego co
    > widzę, to naród, który rozkochany jest w gadżetach i kupowałby nowe co
    > chwilę, nie przejmując się starymi. Nie chcę się upierać, że mam rację,
    > ale jak ludzie zarabiają zupełnie inne pieniądze, niż w Polsce, czy
    > innych krajach dawnego bloku komunistycznego, to zupełnie inaczej patrzą
    > na wydatki.

    Jest bardzo dużo stereotypów na temat Japoni, tego samego typu co
    Szkot-sknera albo Polak-pijak i leń. Owszem, społeczeństwo jak każde,
    jest zróżnicowane. Istnieje nawet część mocno zamerykanizowana, yuppies,
    malowane łby etc.. i to pewnie oni głównie są odbiorcami tych
    'gadżetów'... Jednak w większości, to naród dość konserwatywny, można
    rzec nawet purytański (to chyba wynika z buddyzmu). Pomimo swojego
    bogactwa są dość oszczędni (potrafią oszczędzać całe życie na podróż
    dookoła świata)...
    Vice versa, to Japończycy są zadziwieni (a wręcz śmieją się z tego) jak
    łatwo "ludziom zachodu" jest wcisnąć tanią tandetę, bylejakość oraz
    rzeczy które do niczego nie służą. Wystarczy rozpętać odpowiednią
    kampanię reklamową, a my kupimy wszystko co sprzedawca zechce. Dziury w
    spodniach, kolczyki w uszach, plastikowe zegarki etc etc.


    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla
    ce('Hej','KEy'))))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: