  • Data: 2014-07-23 23:54:46
    Temat: Re: Polaczenie shielda z GND
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Mario,
    >
    > Wednesday, July 23, 2014, 11:25:54 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Myślę, że mylisz PE z N. W warunkach normalnych przez PE płyną
    > niskie prądy. Nawet w przemyśle.

    Na dużych starszych obiektach masz często instalację TNC bez wyłączników
    różnicowych. W wielu miejscach wyrównywane np do istniejących
    konstrukcji stalowych. Nie masz kontroli prądów przez PE poza pomiarami
    np raz do roku. Silniki - zwłaszcza te na dworze często mają upływność.
    Między PE w biurze, a konstrukcją stalową na obiekcie możesz mieć
    różnicę napięć wyraźnie utrudniająca np komunikację. Zwłaszcza przy
    załączaniu silników. To w warunkach normalnych. A przy awarii silnika
    bądź przy wyładowaniu spokojnie może tak podskoczyć napięcie, że ci
    upali elektronikę. A na dużym obiekcie awarie są dość często.

    --
    pozdrawiam
    MD