eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPolaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego › Re: Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego
    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego
    Date: Thu, 31 Dec 2009 11:48:31 +0100

    > W takim przypadku powinien pokazac wartosc min/max.

    Ale pokazuje coś innego... Czasem wychodzi FFFF, ale to jest czasem...
    loteria... czasem zbliżenie ręki pomaga, czasem nie itp... Myślałem, że
    to kwestia czasu, wstawiałem opóźnienie czasowe, brałem dopiero
    dziesiąty pomiar itp... nic :/...

    > 100nA to niewiele. Czy po odlaczeniu mostka nie wisza Ci gdzies luzne
    > kable podlaczone bezposrednio do wejsc? Moze wystarczy je skrecic/
    > zaekranowac by nic sie w nich nie indukowalo. A moze masz na tych
    > wejsciach dlawiki?

    Nie mam dławików i powiem tyle - nie podłączałem mostka ;)...
    urządzenie wziąłem do domu, aby napisać początek softu, czujników masy
    nie brałem ;)...
    Układ wygląda tak - przetwronik AC ze wzmacniaczem AD7796, wychodzą z
    niego dwie ścieżki, przelotka i po drugiej stronie jest jakiś 1cm
    ścieżek i goldpin, dwa sąsiednie piny... ścieżki prowadzone jako
    Diffrential Pair, to znaczy, że nawet odstępy między nimi są stałe... na
    płytce mam 3 takie struktury, wszystkie działają identycznie...
    Dodam, że podłączenie woltomierza (ok 10Mohm) między te piny wejściowe
    daje odczyt ok 1,2V, czyli dobrze. Jeśli woltomierz jest podłączony, to
    wynik jest FFFF... Podobnie, jeśli podłączę do masy wejście ujemne....
    Nie mam zielonego pojęcia, gdzie szukać przyczyny...
    Z powodu braku mostka nie sprawdzałem, może w ogóle coś źle odczytuję
    albo coś... no ale raczej sprawdziłem, obsługa komunikacji wydaje się
    być dobra, wykonywany jest zawsze ten sam fragment kodu i daje różne
    wyniki, kiedy wejścia wiszą w powietrzu. Po zwarciu do masy wejścia albo
    po podłączeniu woltomierza - wynik ZAWSZE jest poprawny...

    > Ale to wszystko juz tam jest. Te +/-100nA zostaly dobrane tak by
    > wykrywac uszkodzenie i nie psuc pomiarow.

    Te 100nA nie powinny psuć pomiarów głównie dlatego, że można je włączać
    i wyłączać ;)... w DataSheecie piszą, żeby dla normalnych pomiarów to
    wyłączyć ;)... Ja chcę na starcie urządzenia sprawdzić, czy są mostki
    tensometryczne. Jak będą, to urządzenie się włączy, jak nie - wygeneruje
    error i przestanie pracować...

    Dzięki za zainteresowanie, może uda się "wywróżyć" w czym tkwi problem...

    Pozdrawiam
    Konop