    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pole widzenia pikseli przez otwór bagnetu
    Date: Wed, 22 May 2013 18:25:22 +0200

    [...]
    > Gdyby komuś mogło się do czegoś przydać, to przeliczyłem pod jakim
    > (najgorszym możliwym) kątem skrajne piksele przekątnej, a także
    > szerokości i wysokości (tych środkowych) "obserwują" brzeg bagnetu.

    Mimo wszystko wciąż nie wiem, czy jasno się wyraziłem. Zatem jeszcze
    raz to samo: :))

    Wyobraźmy sobie namalowanego na matrycy brytyjskiego Union Jacka
    (flagę GB). Czerwone końce wskażą nam osiem pikseli na krawędzi matrycy.
    Kąty o jakich pisałem to kąt utworzony przez prostą łączącą piksel z
    najbliższą krawędzią bagnetu na samym jego końcu (patrząc od strony
    matrycy), a prostą prostopadłą do matrycy i przechodzącą przez ten
    piksel.

    Do policzenia trzeba było użyć:
    - rozmiaru czujnika;
    - wewnętrznej średnicy bagnetu;
    - odległości rejestrowej.

    Swoją drogą, przy dzisiejszej możliwości sprzedaży globalnej, może
    ktoś u nas podjąłby się produkcji czysto mechanicznych adapterów T&S
    do mirrorlessów? W najprostszej wersji to tylko odrobina precyzyjnej
    mechaniki, a prawie tysiak wpada... :))

    [mr.]