  • Data: 2011-01-19 10:03:55
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: obeer <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 19, 10:06 am, Wolodyj <t...@o...pl> wrote:

    > OpenBSD jest w zasadzie jednowątkowe, jądro MP czy bez MP będzie mięć tą samą
    wydajność
    > ( w moich testach kernel Single Procesor i Multi Procesor wypadły identycznie ).
    > Jeśli użyć OpenBSD do routowania/firewallowania pakietów tarci się
    > kilkukrotnie na wydajności w porównaniu do linuxa na wieloprocesorowej maszynie.
    >
    > Testowany pod OpenBSD nat pomiędzy vlanami na jednym interfejsie fizycznym:
    > Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2384
    > Max 300000 pkts/s jeśli jeden stan na firewallu
    > Max 138910 pkts/s jeśli milion stanów na firewallu

> [...]

    Skoro chcesz na routerze robić firewalling, to np. Cisco w wielu
    przypadkach zacznie obrabiać ruch procesorem i jego wydajność spadnie
    n razy.

    Ja dla przykładu przerzucałem pomiędzy vlanami na jednym interfejsie
    fizycznym na pIII 600MHz 5 lat temu 600Mbps ruchu pomiędzy powstającym
    wtedy PLIXem a WIXem.

    I kolejny przykład - nie wiem czy nadal aktualny, ale jak pracowałem w
    jednej dużej kablówce lat temu 6 to wszystkie NATy były na OBSD i
    kilkanaście tysięcy ludzi za nimi stało.
    Nie wiem, czy to temat na tę listę, więc proponuję z tematami "ja mam
    większego" przejść na alt.binaries.locomotives ;-)

    Na koniec moje przemyślenie: Wydaje mi się, że jeśli ktoś ma 600Mbps
    ruchu do PLIXa (czyli ok. 1,5Gbps całego swojego ruchu), to stać go
    już na coś mocniejszego niż pecet z linuxem/bsd.

    Sylwester