  • Data: 2010-04-12 09:34:59
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: JanuszR <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co rozumiesz "w czasie nadawania"? Jeśli myślisz o czasie w jakim
    > pracuje nadajnik to masz rację. Jeśli jednak myślisz o czasie rozmowy to
    > zmartwię cię - średnia moc emitowana przez nadajnik telefonu GSM to
    > najwyżej stokilkadziesiąt miliwatów w najmniej sprzyjających warunkach
    > (jak BTS melduje ze sygnał za silny to się moc zmniejsza...) Nadajnik
    > telefonu pracuje przez kilkanaście procent czasu rozmowy.

    Maksymalna moc nadawania komórki to 2W, przyjąłem wartość średnią czyli 1W

    > A te rozwiązania odbiorników bezzasilaniowych (i nie lata 70 XX w. a
    > znacznie wcześniej wymyślono odbiorniki detektorowe - jeszcze z
    > kryształkiem blendy i igłą...) miały tę wadę że wymagały ładnych paru
    > metrów drutu jako anteny. Czyli jeszcze jakiś drobny maszcik antenowy
    > plus kołek uziemiający trzeba by tej komórce domontować.

    Nie bezsasilaniowych lecz samozasilaniowych, posiadających wzmacniacz
    sygnału a nie tylko detektor. To było modne w latach 70, detektorowe
    oczywiście znacznie wcześniej ale to nie ma nic do rzeczy. Co do drutu
    zaś to tylko kwestia długości fali. Na falach długich a nawet średnich
    trudno o dipol półfalowy, począwszy od 1GHz anteny są już poręczne i
    przenośne a nawet scalone.

    JanuszR