  • Data: 2017-03-24 19:43:38
    Temat: Re: Polski producent PLC
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.03.2017 o 17:30, Uzytkownik pisze:

    > Da się, ale co będziesz podglądał?
    > Masz tylko dostęp do modbus. Pozostaje zatem Scada lub HMI. Najtańsze
    > HMI to koszt przynajmniej ok. 600zł (np. Kinco) i to jeszcze bez
    > webserwera. Za HMI z webserwerem to już trzeba wydać ze 2-3 tys. Darmowe
    > programy Scada są dość mocno ograniczone i bardzo często mają namiastki
    > webserwerów, poza tym niewielu producentów udostępnia wersje darmowe, a
    > ceny wersji użytecznych zaczynają się ok. 2 tys. zł. Ponadto bardzo
    > często mają ukryte koszty w formie dodatkowo płatnych modułów
    > protokołów, które już trzeba zakupić.
> [...]

    Nie bardzo rozumiem. DO S71200 czy do M250 mam dostęp przez VPN
    podłączając do Eth router za 250 zł i mogę z poziomu środowiska
    projektowego (TIA czy Somachine) zobaczyć na czym się zacina program,
    zdiagnozować maszynę czy wrzucić nowy kod. Tak właśnie rozumiem
    serwisowanie. Mogę też przez WebScada (wbudowaną w te sterowniki)
    oglądać prostą wizualizację, ewentualnie ściągnąć jakieś dane po ftp.
    Dlaczego nie mogę w takich celach połączyć się do Frisko? Bo pewnie nie
    ma standardowo Eth na pokładzie?

    --
    pozdrawiam
    MD