    Subject: Re: Polski producent PLC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 24 Mar 2017 21:46:06 +0100

    W dniu 2017-03-24 o 19:43, Mario pisze:

    > Nie bardzo rozumiem. DO S71200 czy do M250 mam dostęp przez VPN
    > podłączając do Eth router za 250 zł i mogę z poziomu środowiska
    > projektowego (TIA czy Somachine) zobaczyć na czym się zacina program,
    > zdiagnozować maszynę czy wrzucić nowy kod. Tak właśnie rozumiem
    > serwisowanie. Mogę też przez WebScada (wbudowaną w te sterowniki)
    > oglądać prostą wizualizację, ewentualnie ściągnąć jakieś dane po ftp.
    > Dlaczego nie mogę w takich celach połączyć się do Frisko? Bo pewnie
    > nie ma standardowo Eth na pokładzie?

    Ale masz wymagania.........!!!!!!!! :)

    Ładowanie oprogramowania realizuje się poprzez jeden z portów
    szeregowych jakie posiada sterownik i do tego nie z poziomu
    oprogramowania Autograf w którym się tworzy program. Do ładowania
    skompilowanego programu służy specjalny programik ładujący MdbLoad.

    Możliwe, że da się załadować zdalnie używając modemów RS... - TCP/IP

    Poprzez Eth raczej nie ma możliwości załadowania oprogramowania, ale
    tylko i wyłącznie podgląd parametrów i zmiana parametrów i to nie
    wszystkich.

    http://frisko.pl/online/FriskoOnline_2_0_v2_1a.pdf

    Firma jak widać udostępnia tylko wizualizację poprzez własny serwer, na
    którym pracuje jakieś własne rozwiązanie typu WebScada.

    Nie oczekuj funkcjonalności Simatic-ów, bo to całkiem inna klasa - klasa
    sama w sobie :)