  • Data: 2017-08-23 10:10:12
    Temat: Re: Pomiar rezystancji w mikroprocesorze
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:

    > Może i można, ale to trzebaby pamiętać jak robiły to te sławne 7106 te 30
    > lat temu ;-)

    W wielkim skrócie:
    Zobacz schemat multimetru na 7106
    Zasada taka:
    Prąd (nie musi być superdokładny) płynie przez szeregowo połączone Rx i
    Rc(zwzorcowy). Mierzysz spadek na Rx wejściem przetwornika a na Vref
    podajesz napięcie na Rc. ADC wykonuje operację Vin/Vref (taka jego zasada) i
    w wyniku masz Rx (albo odwrotnie).
    Dostajesz dokładność uzależnioną tylko od Rc.

    jp