  • 1. Data: 2011-09-29 09:38:13
    Temat: Pomocy. Mnie już ręce opadły.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Płyta Asrock 775 dual 880 Pro. XP Pro SP3. Jakiekolwiek bym nie podłączył
    dyski (WD2TB, Hitachi 2TB, Samsung 750GB) to kanał IDE działa tylko w PIO.
    Wszelkie triki z reinstalacją sterowników IDE, upgrade BIOSu na nowszy,
    zmiana ustawień BIOSu, wymuszanie DMA w BIOSie, zmiana sterowników na inne,
    wpisywanie kluczy w rejestrze czy też ponowna reinstalacja systemu na nic
    się zdały. Ciekawostka jest taka że są trzy takie identyczne komputery i
    jeden z nich działa normalne w trybie UDMA a pozostałe dwa, nie.
    Przeszukałem wczoraj neta na okoliczność i nic.... zero... gówno... żadnych
    pomocnych informacji. Komputery totalne muły.
    Może jest tu ktoś kto rozwiązał ten problem?

    Marek

  • 2. Data: 2011-09-29 10:31:38
    Temat: Re: Pomocy. Mnie już ręce opadły.
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    4CX250 pisze:

> [...]
    > się zdały. Ciekawostka jest taka że są trzy takie identyczne komputery i

    A wyjmowanie baterii z płyty i kabla zasilania z zasilacza było (trza
    tak na dobę zostawić najlepiej)?

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2011-09-29 10:32:54
    Od: atm <...@v...pl>

    > A wyjmowanie baterii z płyty i kabla zasilania z zasilacza było (trza
    > tak na dobę zostawić najlepiej)?
    >
    > Pzdr, OMSON

    Odpaliles Linuxa z plyty, zeby sprawdzic czy jest problem sprzetowy czy
    tez softwareowy?

  • 4. Data: 2011-09-29 10:34:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A wyjmowanie baterii z płyty i kabla zasilania z zasilacza było (trza tak
    > na dobę zostawić najlepiej)?

    Resetowałem BIOSa poprzez wyjęcie baterii i zwarcie styków w gnieździe na
    płycie przez kilkanaście sekund. Skasowało wszystkie ustawienia BIOSu ale w
    problemie nie pomogło.

    Marek

  • 5. Data: 2011-09-29 10:42:39
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    4CX250 pisze:

    > Resetowałem BIOSa poprzez wyjęcie baterii i zwarcie styków w gnieździe
    > na płycie przez kilkanaście sekund. Skasowało wszystkie ustawienia BIOSu
    > ale w problemie nie pomogło.

    A ja nie bez powodu zapytałem, czy zostawiałeś kompa bez baterii i
    zasilania na dobę...

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2011-09-29 10:52:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/09/2011 11:42, OMSON wrote:

    > A ja nie bez powodu zapytałem, czy zostawiałeś kompa bez baterii i
    > zasilania na dobę...

    Czy ktoś kiedykolwiek udowodnił, że to działa w jakikolwiek sposób
    lepiej od założenia zworki na kilka sekund, jak proponuje producent płyty?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2011-09-29 11:02:47
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Płyta Asrock 775 dual 880 Pro. XP Pro SP3. Jakiekolwiek bym nie
    > podłączył
    > dyski (WD2TB, Hitachi 2TB, Samsung 750GB) to kanał IDE działa tylko w
    > PIO.

    Sprawdź inny kabel.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-09-29 11:44:28
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    kamil pisze:

    > Czy ktoś kiedykolwiek udowodnił, że to działa w jakikolwiek sposób
    > lepiej od założenia zworki na kilka sekund, jak proponuje producent płyty?

    Nie mnie o tym decydować - aczkolwiek już dwukrotnie miałem okazję
    przekonać sie o tym :D Miałem do czynienia z płytami, które "nie
    słuchały się" resetowania CMOS. W pierwszym przypadku zupełnym
    przypadkiem okazało się, że zerowanie nastąpiło po kliku godzinach
    (płyta była spisana na śmiecie), powtórzyłem z nią ten myk dla pewności.
    Za drugim razem, gdy sie spotkałem z takim oporem, wiedziałem już w czym
    rzecz i zadziałało. Dwa przypadki w przeciągu paru lat - aczkolwiek to
    nie voodoo... A swoją drogą, co Ci szkodzi sprawdzić?

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2011-09-29 11:56:55
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

> [...]
    > żadnych
    > pomocnych informacji. Komputery totalne muły.
    > Może jest tu ktoś kto rozwiązał ten problem?

    Wymień kable.
    Gdy ja miałem taki problem, to winne były właśnie kable SATA.

    Jacek W.

  • 10. Data: 2011-09-29 12:14:31
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A wyjmowanie baterii z płyty i kabla zasilania z zasilacza było (trza tak
    > na dobę zostawić najlepiej)?

    Od wielu lat komputery maja zworke "clear cmos"
    i zadnej baterii wyjmowac nie trzeba.

    Przed zwarciem "clr cmos" nalezy odlaczyc zasilanie
    (pstryk na zasilaczu lub wyjac kabel).

    Ale typ pisal, ze probowal roznych ustawien biosu, wiec marna to rada :P