  • Data: 2017-03-17 10:05:00
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-17 o 09:25, Marek pisze:

    > osoba w średnim wieku (gdzieś na etapie komputerów 8bitowych i dopiero
    > pojawiającycj się PC) jako inżynier i pracownik dydaktycxny była guru
    > technikalnym. Pó kilkunastu latach zacząłem zauważač, że nie nadąża lub
    > celowo nie przyswaja nowej wiedzy.

    To wszystko rośnie w tempie wykładniczym. Kiedyś cała wiedza o
    komputerze ZX-spectrum, czy podobnym, była do zmieszczenia w kilku
    grubszych książkach (które dodatkowo proste do zdobycia nie były,
    pamiętam jeżdżenie bezpośrednio do SOETO w Warszawie). Komputerek nie
    był w ogóle rozbudowywalny, nic nowego się nie pojawiało. Całość była do
    ogarnięcia w kilku językach programowania (nieobiektowych najczęściej).

    W czasach DOS było podobnie, całe niskopoziomowe "API" (o ile tak to
    można nazwać) to była jedna książka. Ale pojawiło się np. programowanie
    obiektowe i jakiś odsetek moich kolegów śmigających po nocach w Turbo
    Pascalu "odpadł" od Turbo Vision i nigdy nic w tym nie pisał (inna
    sprawa, że książki z tamtego czasu po polsku obiektowości nie tłumaczyły
    w ogóle).

    Więc ktoś, kto te kilka książek wcześniej "pochłonął", a dodatkowo
    prenumerował jedno pismo komputerowe, był zawsze na bieżąco.

    A potem się po prostu pozmieniało :) Celowość w nieprzyswajaniu nowej
    wiedzy wynika moim zdaniem z ograniczonych możliwości i wyborze tego, co
    jest najbardziej potrzebne.

    L.