eGospodarka.plGrupypl.internet.polipPoświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ? › Re: Poświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ?
    From: wer <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Poświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć
    ryja o dotacje ?
    Date: Thu, 20 Sep 2007 21:43:10 +0200

    Jan Werbiński pisze:

    > Posiadanie małej sieci umożliwia legalne zapewnienie większej
    > prywatności i ochrony abonenta przed wszsytkimi, którzy chcieliby go
    > szpiegować lub zaszkodzić.
    >
    > A ci, którzy chcieliby wszystko kontrolować i wszelkie dane gromadzić
    > możemy nazwać naiwnymi analfabetami technicznymi, którzy nie znają
    > powszechnie dostępnych możliwości technicznych. W tej chwili
    > uniemożliwienie lub poważne utrudnienie inwigilacji jest dostępne dla
    > każdego. Tylko debile realizujący się np w polityce tego jeszcze nie
    > wiedza i głupio wpadają.

    Z 8 lat temu był pomysł, żeby logować wszystko, zawartość całej
    transmisji. Jak policzyliśmy ze znajomym to wyszło nam, że dziennie
    byłaby wywrotka tasiemek z całej Polski. Mam nadzieję, że nikomu nie
    wpadnie do głowy znów taki pomysł.

    Ja na szczęście nie mam użytkowników w sieci, same serwery. Za to logi z
    apachów liczę dziennie w gigabajtach (dobrze, że dają się kompresować
    1GB - 50MB mniej więcej). W sumie tak jest namieszane, że nie wiadomo co
    trzeba logować, kogo to obejmuje. Czy jeśli dostarczam pocztę, to muszę
    logować kto, co, gdzie wysłał?

    Nasi politycy są niestety zapatrzeni w Socjalistyczna Republikę
    Francuską, gdzie nawet mocne szyfrowanie jest zakazane.

    wer