  • Data: 2012-01-17 14:59:49
    Temat: Re: Poszukiwany stop
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    ciekawe:http://pl.wikipedia.org/wiki/Penetrator

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Explosively_formed_pene
    trator

> [...]
    > rozsypuje sie po takim czyms w pyl, ktory sie "samoczynnie" zapala.Tak
    > wiec taka dzida z uranu/wolframu musi byc juz na stracie solidnie
    > rozpedzona, a jej masa (razy predkosc) to w zasadzie caly jej
    > smiercionosny potencjal.
    > W przypadku EFP jestem w stanie wyobrazic sobie takiego Gustlika, ktory
    > z tym garnkiem (patrz przyklad w linku powyzej) podejdzie do czolgu
    > wroga, przyklei go do tego czolgu "pałerTajpem" (w koncu to amerykanski
    > Gustlik jest) po czym jak juz schowa sie w bezpiecznych objeciach
    > Marusi, czy innej Lidki, to odpali ten kociolek zdalnie przy pomocy

    Bardzo na temat :-)
    EFP to teraz chyba najmodniejszy IED, ale on jednak musi mieć kilka
    metrów na uformowanie się tego pocisku. Z przystawienia nie zadziała
    (tak jak powinien), tak jak ładunek kumulacyjny zresztą (choć te
    ograniczenia odległości są inne).
    Pytałem o słownictwo: czy po polsku pocisk EFP to też "penetrator".
    Konrad