  • Data: 2019-04-07 08:34:04
    Temat: Re: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 01:02:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nawet mi nie przypominaj...

    Akurat badzo dobrze blyskala.

    > Ale dawno temu była to automatyka na neonówce owiniętej folią, która

    Xenonowce ?

    > wyzwolona przez fototyrystor z transformatorkiem zwierała palnik i
    > wygaszała go, marnując przy tym mnóstwo energii.

    To jakies badzo stare czasy.
    Nawiasem mowiac - tyrystory tez sie tak wylaczalo, ale przez
    kondensator, wiec strata nie byla duza.

    > Obecnie jest pomiar TTL i odłączanie palnika szeregowym IGBT. W
    > efekcie z jednego naładowania bez uzupełniania energii da się strzelić
    > kilka razy.

    Mialem lampe kupiona chyba jeszcze przed 1990, i tez tak bylo.
    Tzn nie wiem co w srodku, ale z bliskiej odleglosci to mozna bylo
    blyskac i blyskac,

    Ale skad takie NiCd obecnie :-)

    J.