  • 1. Data: 2019-04-04 23:12:06
    Temat: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Wiem, że tytuł wyraża sprzeczność, ale spróbuję określić moje
    doświadczenia i oczekiwania. Przeznaczeniem są sprzęty domowe: młynki
    elektryczne, lampki garderobowe, piloty i pewnie jeszcze coś. Do tej
    pory nie interesowałem się klasą średnią akumulatorów więc jestem tu
    "lajkonikiem".

    Doświadczenia pozytywne.
    Ponieważ jestem zagorzały fotografem, w swoich sprzętach stosuję
    wyłącznie najlepsze jakościowo rozwiązania typu czarne Eneloopy Pro lub
    czarne Fujitsu. Mogą one leżeć miesiącami i nie rozładowują się
    praktycznie. Praktycznie aż do całkowitego rozładowania dają duży prąd.
    Do tego są bardzo trwałe, choć nie grzeszą ilością ładowań do zgonu.

    Doświadczenia negatywne.
    Przed Eneloopami/Fujitsu stosowałem Vartę Ready4Use. Miałem może z 20
    ogniw. W ciągu 2-3 lat padły mi wszystkie mimo iż stosowałem je
    zamiennie. Bardzo szybko traciły pojemność (mierzyłem ją i zapisywałem
    na ogniwach), ale to pikuś. W połowie rozładowania (po pewnym czasie
    używania) traciły wydajność prądową. Młynek do pieprzu zwyczajnie nie
    dawał rady po tygodniu prawie nie używania. Wystarczyło 1 ogniwo
    Ready4Use + Eneloopy, by tak się działo. Przy 4 Eneloopach w młynku
    wszystko ok przez miesiące.

    GP takie jak tu:
    http://www.nokaut.pl/akumulatorki/4-x-akumulatorki-r
    6-aa-gp-ni-mh-2700.html
    okazały się znacznie trwalsze, ale też pojemność traciły. Choć nie było
    aż tak dokuczliwej cechy jak utrata Imax przy nieznacznym rozładowaniu.

    Czy da się kupić coś na rynku, co będzie w miarę trwałe i w wydajności
    prądowej i w niezbyt drastycznym starzeniu się? Zależy mi na
    optymalizacji cena/jakość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-04-05 09:17:04
    Temat: Re: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek S <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > elektryczne, lampki garderobowe, piloty i pewnie jeszcze coś. Do tej
    > pory nie interesowałem się klasą średnią akumulatorów więc jestem tu

    Jak ciągnie dużo prądu (młynek elektryczny) to wrzuć Eneloopy Pro. Jak
    ciągnie mało prądu (pilot, mała lampka) to wrzuć Eneloopy Lite.

    > Wystarczyło 1 ogniwo Ready4Use + Eneloopy, by tak się działo.

    Ale wymieszałeś je tylko na czas testu czy tak używałeś?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 3. Data: 2019-04-05 15:43:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >Wiem, że tytuł wyraża sprzeczność, ale spróbuję określić moje
    >doświadczenia i oczekiwania.

    Nie rozumiem - eneloopy sa dobre i niedrogie (~7zl sztuka na allegro),
    i Ty dobrze o tym wiesz, wiec o co pytasz :-)

    Innych nie ma sensu kupowac - chyba ze cena bedzie promocyjna, a marka
    uznana.
    Ale tak dobrze to nie ma - marki sie cenia, i polowy nie spuszcza, a
    za wiece to nie ma sensu ryzykowac :-)

    No chyba, ze sie boisz podrobek.

    Najstarsze ktore mam, to Energizery.
    Tylko u mnie to one malo cykli przechodza, a ze takie stare - za
    wspolczesna produkcje nie recze.

    Sredniej jakosci sa Tronic z Lidla ... i sredniej ceny.
    Majac duzy obrot (fotografia) moze Ci sie sprawdza.

> [...]
    >Wystarczyło 1 ogniwo Ready4Use + Eneloopy, by tak się działo. Przy 4
    >Eneloopach w młynku wszystko ok przez miesiące.

    Teoretycznie one tego samego typu, a swoje przylapalem na wewnetrzym
    zwarciu.
    Takie jedno moze podobne efekty dawac.

    Przepalam takie kondensatorem.

    J.

  • 4. Data: 2019-04-05 21:08:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-05 o 09:17, Queequeg pisze:

    > Jak ciągnie dużo prądu (młynek elektryczny) to wrzuć Eneloopy Pro. Jak
    > ciągnie mało prądu (pilot, mała lampka) to wrzuć Eneloopy Lite.

    Tak też myślałem, że nie da się tanio osiągnąć sukcesu.

    > Ale wymieszałeś je tylko na czas testu czy tak używałeś?

    Używałem na zasadzie takiej, że jak zaczęły padać kolejne Varty, to nie
    chciałem dokupować kolejnych bubli a żal było wywalać te, które jeszcze
    nie padły. Było ich 20...15...4, 3, 2, 1, 0. Młynek ma 4 baterie więc
    drogimi Eneloopami braki zapełniałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-05 21:12:25
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-05 o 15:43, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem - eneloopy sa dobre i niedrogie (~7zl sztuka na allegro), i
    > Ty dobrze o tym wiesz, wiec o co pytasz :-)

    Hę?
    Ja mam inne Allegro w domu. Ono mi mówi, że ponad 2x tyle:

    https://allegro.pl/oferta/4x-akumulatorki-panasonic-
    eneloop-pro-r6-aa-4bl-6402964534

    > Innych nie ma sensu kupowac - chyba ze cena bedzie promocyjna, a marka
    > uznana.

    Pisząc wątek byłem prawie przekonany, że taka będzie odpowiedź. No
    cóż... Temat się zamyka zatem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2019-04-05 23:28:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Apr 2019 21:12:25 +0200, Marek S napisał(a):

    > Hę?
    > Ja mam inne Allegro w domu. Ono mi mówi, że ponad 2x tyle:
    > https://allegro.pl/oferta/4x-akumulatorki-panasonic-
    eneloop-pro-r6-aa-4bl-6402964534

    Jakies inne allegro

    https://allegro.pl/oferta/eneloop-aa-akumulatorki-ja
    pan-r6-r06-oryginal-gt-6684249726
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-panasonic-enelo
    op-r6-aa-2000mah-7941235388
    https://allegro.pl/oferta/4x-akumulatorki-eneloop-pa
    nasonic-r6-aa-1900-mah-7841018882
    https://allegro.pl/oferta/8x-akumulatorki-panasonic-
    eneloop-botanic-r6-aa-7415132198

    Swoja droga - od kiedy maja 1900 mAh ?

    > Pisząc wątek byłem prawie przekonany, że taka będzie odpowiedź. No
    > cóż... Temat się zamyka zatem.

    Sa dobre i tanie ... wiec po co zmieniac :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-04-06 13:42:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    > Hę?
    > Ja mam inne Allegro w domu. Ono mi mówi, że ponad 2x tyle:
    > https://allegro.pl/oferta/4x-akumulatorki-panasonic-
    eneloop-pro-r6-aa-4bl-6402964534

    A muszą być pro? Wręcz w domowych zastosowaniach niewskazane.
    Myślę, że Jarek miał na myśli AAA:
    https://www.hurt.com.pl/4-x-akumulatorki-panasonic-e
    neloop-r03-aaa-800mah-bk-4mcce-4be-blister-p13120.ht
    ml

    > Pisząc wątek byłem prawie przekonany, że taka będzie odpowiedź. No
    > cóż... Temat się zamyka zatem.

    Dziwię się, że w ogóle go zaczynałeś. Każdy, kto ma doświadczenie z
    akumulatorkami eneloop i innymi zna tę odpowiedź na pamięć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2019-04-06 13:57:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-05 o 23:28, J.F. pisze:

    > Jakies inne allegro
    >
    > https://allegro.pl/oferta/eneloop-aa-akumulatorki-ja
    pan-r6-r06-oryginal-gt-6684249726
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-panasonic-enelo
    op-r6-aa-2000mah-7941235388

    I proponujesz mi bubla? Wiesz o tym, że wydajność prądową może będą
    miały do 1/3 pojemności a potem nie pociągną silnika w młynku?
    Do pilotów, lampek doskonałe, ale nie do urządzeń prądowych.

    Od tych zaczynałem - jeszcze przed epoką Pro.

    > https://allegro.pl/oferta/4x-akumulatorki-eneloop-pa
    nasonic-r6-aa-1900-mah-7841018882
    > https://allegro.pl/oferta/8x-akumulatorki-panasonic-
    eneloop-botanic-r6-aa-7415132198

    Tych nie znam, ale po powyższej poradzie bałbym się je kupić.

    > Sa dobre i tanie ... wiec po co zmieniac :-)

    Ok, kupiłem więc 8szt. za 75.80 zł... bo nie mam tak taniego Allegro jak
    Ty masz :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-04-06 14:09:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > A muszą być pro? Wręcz w domowych zastosowaniach niewskazane.

    Nie, nie muszą. Tak jak napisałem: nie mam doświadczeń zbyt rozległych w
    niższych modelach. Stosowałem i stosuję nadal białe Eneloopy lecz zdały
    egzamin wyłącznie przy oświetleniu szafek i w pilotach.

    W młynkach, po rozładowaniu się mniej więcej o 30%, nie były w stanie
    uciągnąć silników. Podobnie w lampach błyskowych - to ostatnie dodaję
    jako wynik obserwacji, bo nie o takim zastosowaniu piszemy.

    > Myślę, że Jarek miał na myśli AAA:

    JF to Jarek?

    > Dziwię się, że w ogóle go zaczynałeś. Każdy, kto ma doświadczenie z
    > akumulatorkami eneloop i innymi zna tę odpowiedź na pamięć.

    W zasadzie upewniłem się jedynie w temacie. Wiadomo, że technologia
    idzie naprzód więc mogła pojawić się tańsza konkurencja. Jest to o tyle
    istotne, że mnóstwo mam poutykanych akumulatorków w sprzętach więc robi
    to już klika stówek. Fakt, że na lata starczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2019-04-06 15:00:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, April 6, 2019, 1:57:29 PM, you wrote:

> [...]
    > miały do 1/3 pojemności a potem nie pociągną silnika w młynku?
    > Do pilotów, lampek doskonałe, ale nie do urządzeń prądowych.

    Bez przesady - używałem w aparatach fotograficznych i lampach
    błyskowych - bez problemu.

    > Od tych zaczynałem - jeszcze przed epoką Pro.

    nasonic-r6-aa-1900-mah-7841018882
    eneloop-botanic-r6-aa-7415132198

    > Tych nie znam, ale po powyższej poradzie bałbym się je kupić.

    Normalne Eneloop ale bez wciskania, że mają 2000 mAh.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan