    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Date: Tue, 9 Apr 2019 00:10:32 +0200

    > Pogratulować - mi na 3 komplety tylko jeden osiągnął za pierwszym
    > razem idealne wyrównaniu. W dwóch pozostałych łącznie 3 ogniwa
    > wymagały wyrównania.

    Z ciekawości spytam, jakiego rzędu nierówności uzyskiwałeś? Czy te
    komplety były podobnie eksploatowane?

    Powiem Ci, że mam zgoła odmienne obserwacje jeśli chodzi o Eneloopy
    Pro/Fujitsu Black. Jakich bym nie wylosował, to trzymają swoje
    parametry. Jeśli dobrze liczę, to mam ich poutykanych w sprzęcie foto
    jakieś 30szt. plus z 10 w zapasie. Robię rotację: któreś się rozładują,
    to biorę z szuflady naładowane a pozostałe ładuję i do szuflady.
    Niektóre gotują się podczas używania, inne rok w jakichś pilotach
    funkcjonują bez ładowania. Nie badałem wszystkich, ale raz na jakiś czas
    kontrolnie sprawdzam jakąś czwórkę.

    We wszelkich innych jakie miewałem (Varta Ready4Use, jakieś GP i pewnie
    jeszcze coś), praktycznie zawsze trafiała się czarna owca co pewien
    czas, i jakieś tam urządzenie zawodziło. Zawsze przed zleceniem robiłem
    też loading party dzień wcześniej. Używałem nawet dwóch 8-kanałowych
    ładowarek by zdążyć na czas.

    W epoce Eneloopów wyzbyłem się ich. Po prostu biorę z szuflady lub nawet
    jeśli jakaś lampa pół roku leżakowała, to nawet niczego nie sprawdzam i
    idę w teren. Nigdy mi się niespodzianka nie przytrafiła. Nie wiem jakim
    cudem obserwujesz rozbieżności.

    Aha, dodam, że zawsze kupuję wszelkie akumulatory w gdańskiej hurtowni.
    Chłopaki w niej dokładnie wiedzą wszystko na temat poszczególnych serii
    i informują co warto brać. Przynajmniej jeśli chodzi o topowe ogniwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek