    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
    Date: Thu, 10 May 2018 23:34:02 +0200

    news:5af44a62$0$686$65785112@news.neostrada.pl...

    > To chyba jakis prosty blad programisty.

    Albo "khooyovi" kodek, gdzie sekwencja danych ze strumienia trochę nie taka
    i już miga panorama tak, ze wycina przynajmniej połowę treści. "Wuglądało"
    to mniej-więcej tak, jakby uderzenie basu bramkowało na chwilę jeden z
    kanałów, powodując jego zanik na ok. 0.1-0.2 sekundy.

    > O ile pamietam, to MP3 ma dane w blokach stalej dlugosci, wiec jakies
    > przeklamanie danych powinno byc tylko krotkie mgnienie slyszalne.

    Stawiam raczej na kodek właśnie, na danych pękał dekoder i podstawiał
    sieczkę. Tylko ten jeden utwór. Pewnie był to jakiś najprostszy algorytm,
    aby jedynie mieć orientację, czy się ściąga ten utwór, co trzeba. Czy stałe
    bloki... Muszę się przekopać przez algorytmy dla VBR/ABR (które jest odmianą
    VBR) i zobaczyć, jak wygląda ramkowanie, poczatek ramki łatwo znaleźć po
    nagłówku, a jego konstrukcja jest dobrze opisana. Co do dekodowania, to
    jeszcze sam muszę się wgryźć i może spróbuję sam jakiś dekoder napisać? Do
    tego chyba użyję QBASIC64, jeśli uda mi się to sprząc z jakąś biblioteką,
    wyprowadzającą dźwięk na głośniki (potrzebuję do pewnego programu, który
    chcę napisać, który od dawna za mną chodzi, koncept już mam), a ZTCW, takowa
    istnieje... to sobie może napiszę, dla zabawy, bo na szczególny rezultat nie
    liczę... Coś jak (mniejsza o stronę etyczną, łowienie ryb bez potrzeby
    zaspokojenia głodu pachnie mi znęcaniem się nad zwierzętami... no chyba, że
    jest to łowienie ryb aparatem fotograficznym, czy kamerą, filmującą ich
    życie) zrobienie własnej wędki przez 5-latka, który weźmie kawałek kijka, 5
    metrów żyłki, oraz haczyk ze spławikiem... może złowi jakąś rybkę? Inaczej
    pozostanie jedynie rendering rezultatu do pliku i jego odtworzenie. Może uda
    mi się porobić takich niby-wadliwych plików i zobaczyć, jak na nie reagują
    popularne kodeki? Z ciekawości :) Napisałbym też coś, co powycina zbędne
    obszary z pliku (po kilkadziesiąt, a nawet i kilkaset kB samych zer,
    zamulających tylko miejsce w pliku), albo np. ponaprawia uszkodzone ramki
    (zwykle słyszane jako "myk - myk", czy pofiukiwanie)...?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...