  • Data: 2015-08-29 09:40:19
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mirek napisał:

    > To jest jak sam później zauważyłeś - programista.
    > Informatyk to właśnie osoba znająca się ogólnie na... informatyce, czyli
    > musi mieć ogólne pojęcie jak działa komputer, Windows, Linux, sieć,
    > drukarka itp.
    > Oczywiście można być programistą, informatykiem i tonerowym w jednym ;)

    W różnych firmach różnie się to nazywa. Słowo "informatyk" jest
    nadużywane. Dla mnie to jest (jak piszesz) programista. Ważne żeby w
    trakcie poszukiwań konkretnego człowieka lub firmy usługowej,
    precyzyjnie wymienić zakres potrzebnych umiejętności.
    Pisałem o bezpośrednim wsparciu użytkownika, ktoś wspominał o help
    desku. Jak zwał, tak zwał. Liczy się zakres wymaganych obowiązków.
    Jakbyś odniósł się do wymagań na stanowisko "elektryk", gdzie oprócz
    uprawnień energetycznych, wymaga się podstawowej znajomości windowsa,
    pakietu office i obsługi sprzętu biurowego? Autentyczne ogłoszenie z
    wielkiej firmy. Może to niektórych śmieszyć ale pracodawca pewnie miał
    dość ludzi pozbawionych bladego pojęcia o tym sprzęcie. Trzeba nanieść
    poprawki w dokumentacji, wysłać pocztą elektroniczną, wydrukować,
    skserować, obsługiwać programy zarządzajace automatyką. Pracodawca
    pewnie przygotowuje jakiś test sprawdzający. Jeżeli jasno to opisał w
    ogłoszeniu (a opisał), to wszystko jest w najlepszym porządku.
    Dodam jeszcze, że są prawdziwi geniusze informatycy, którzy naprawdę
    poradzą sobie z każdym problemem ale nie nadają sie do kontaktów z
    innymi ludźmi. Typowi bohaterowie dowcipów. Takiego człowieka nie wysyła
    się do użytkownika. To taki informatyczny dr. House, bohater serialu
    medycznego.