  • Data: 2015-08-29 17:09:39
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co znaczy ,,postawić"? Zainstalować gotowca i skonfigurować PODSTAWOWE
    > funkcje? To nie problem. Ale poprawnie skompilować jądro?

    Ja nie widzę tu konieczności rozdzielania tych rzeczy. Jak jest
    zawodowcem (zawodowym informatykiem) to powinien potrafić korzystać z
    dokumentacji, helpów, manów itd, ewentualnie szukać na forach. Czyli
    dostaje zadanie, czyta jak to zrobić, próbuje, czyta many i fora,
    próbuje, pisze na forum, czyta, próbuje - uzyskuje wynik. Nie ma
    znaczenia czy to kompilacja jądra, instalowanie programów czy
    patchowanie ich źródeł i kompilacja w przypadku gdy miały błędy.
    A w przypadku QNXa to chyba nie skompiluje bo nowy właściciel nie
    udostępnia źródeł.

    > Co do informatyków po studiach - nie są wcale mądrzejsi od
    > elektroników po studiach, którzy prawa Ohma i praw Kirchhoffa STOSOWAĆ
    > nie potrafią. Za to macierzami obracają we wszystkie strony.

    Macierze to tez zazwyczaj prawo Ohma i Kirchhoffa :)

    > I ma od tego SPECJALISTÓW. Każesz specjaliście wymieniać toner w
    > drukarce sekretarki?

    Inaczej. Chodzi mi o to, że jak ktoś już jako zawodowy informatyk (który
    zaliczył przedmiot Systemy Operacyjne) potrafi instalować Windows, to
    powinien też potrafić instalować linuks, BSD czy QNX. Bo budowę systemów
    POSIXowych powinien znać, a reszta to jest tylko czytanie dokumentacji.
    A co do tonera w drukarce, to człowiek administrujący serwerami i siecią
    w mniejszej firmie dostaje zgłoszenie, że drukarka nie działa. Sprawdza
    czy jest widoczna w sieci, czy działa poprawnie kolejka. Czyta status i
    widzi, że brak tonera. Albo jej nie widzi i przyjdzie podłączyć kabel
    zasilający bo sprzątaczka wyłączyła. Te interwencje u użyszkodników to
    może być 5-10 % jego aktywności, a reszta to siedzenie w serwerowni i
    opieka nad serwerami i całą siecią. I taki człowiek powinien umieć
    postawić i konfigurować linuksa czy inny "uniksowy" system.

    Kwestia specjalistycznej firmy potrzebującej QNXa jest trochę z
    przymrużeniem oka i wynikła z zapytania po co małej firmie QNX. A nie
    chodziło o to czy firma potrzebuje tylko czy zawodowy informatyk potrafi.
    ATSD myślisz, że w kilkuosobowej firmie na pograniczu automatyki i IT
    składającej się z szefa, sekretarki, elektryka i trzech programistów
    będzie osobny etat dla pracownika wsparcia dla tej jednej sekretarki?
    Aby jej doglądał drukarki i excela?

    --
    pozdrawiam
    MD