    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Date: Tue, 01 Sep 2015 13:23:18 +0200
    <mrio7k$kvo$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
    <mro2hl$8km$1@node1.news.atman.pl>
    <55e02d1c$0$4773$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <mrqg6v$kug$1@dont-email.me>
    <2...@p...pl.invalid>
    <mrs618$hdc$1@dont-email.me> <mrs84r$sjn$1@speranza.aioe.org>
    <mrsbvo$7i5$1@dont-email.me>
    <1...@p...pl.invalid>
    <mrshs4$tvn$1@dont-email.me> <ms21b1$c3c$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ms287j$j71$1@node2.news.atman.pl> <ms3si4$71k$1@node2.news.atman.pl>
    <ms4043$anp$1@node2.news.atman.pl>

    On 01.09.2015 12:53, Piotr Wyderski wrote:

    > No ale ja nie mam problemów z użyciem Linuksa. Jest dla mnie
    > znacznie mniej wygodny niż Windows, a zwłaszcza Windows wzmocniony
    > Cygwinem, ale to się sprowadza tylko do kwestii trudnodefiniowalnej
    > wygody, a nie trudności natury technicznej. Jedyny prawdziwy znany
    > mi problem z Linuksem to (nie)dostępność sterowników dla nowych urządzeń,
    > co się zdarza, m.in. w dziedzinie nowoczesnych kart graficznych.

    Nvidia od dłuższego czasu wydaje swoje steriowniki pod linuksa.
    Są ciut do tyłu (miesiąc, trzy), ale problemów nie ma.

    > Na Windows się nie zdarza, a przynajmniej nie w tę stronę: tam z
    > kolei jest problem ze sterownikiem dla sprzętu sprzed miliona lat.

    Mam nienajnowszą drukarkę laserową xeroxa. Aby uruchomić ją pod
    windowsem (producent olał drukarkę i nie wypuścił sterowników 64bit,
    a windows 7 na 64bit nie użyje sterowników na 32bity. )
    problem rozwiązałem po dość długimc zasie instalując sterowniki
    do innej drukarki, zupełnie innej firmy! opartej na podobnych
    bebechach.
    Pod ubuntu podłączyłem usb - działa.

    > To niezupełnie prawda, ale trochę racji masz: z Linuksem
    > desktopowym drogi ostatecznie rozeszły się nam w okolicach
    > roku 2000, a serwerowych używam codziennie do dzisiaj.
    > Jak wygląda sprawa desktopu dziś mnie niespecjalnie interesuje,
    > bo się przyzwyczaiłem do innego środowiska i nie widzę żadnego
    > powodu tych przyzwyczajeń zmieniać.

    Doskonale to rozumiem. Przyzwyczajenie rzecz święta.
    Nie rozumiem natomiast, skoro zdajesz sobie sprawę, że
    od 15 lat linuxa dla ludzi nie ruszałeś, czemu wydajesz
    tak kategoryczne osądy?

    > A czemu się ma nie nadawać? Kwestia krzywej uczenia, więc ściślej:
    > nadawać dla kogo? Dla osoby z wykształceniem okołotechnicznym, czy
    > dla laika? Jak się TERAZ w desktopowym Linuksie np. nagrywa płytkę
    > ze zdjęciami?

    Wkładasz pustą płytkę, wysakuje kreator tworzenia płytki CD/DVD.
    Przeciągasz-puszczasz pliki do nagrania.

    > A jak się te zdjęcia zgrywa z aparatu Canon z
    > automatycznym sortowaniem do katalogów docelowych po dacie?

    Pojęcia nie mam, mam fuji, wyciągam kartę SD, wkładam usb
    i pojawia się jako dysk (tak, samo się zamontowało i pokazało
    w eksploatorze plików).

    > Na Windows to są dwa kliknięcia, a robiąca co trzeba aplikacja
    > do aparatu była na płytce CD. Tato umie takie rzeczy zrobić
    > na Windows -- czy na współczesnym Linuksie też równie łatwo
    > poradzi sobie ze zdjęciami wnuczki, bez serii mountów, ejectów
    > i fajnego skryptu w Pytonie? Jeśli tak, to bardzo się cieszę.

    Czy cannonowy crapware pójdzie pod wine, nie wiem,
    obstawiam, że tak, ale któż to wie.

    > Nie ja to niestety wymyśliłem, ale idealnie oddaje mentalność pewnej
    > grupy ludzi. Ja tylko wymyśliłem dysguglię... ;-)

    Nie za dorosły jesteś na urazę do pryszczersów?
    Kompilują jądro, grają w piwnicy w D&D i głosują
    na Korwina, ale kiedyś z części tego wyrosną;-)

    Rozwiniesz?

    pzdr
    bartekltg