    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Date: Tue, 1 Sep 2015 13:30:49 +0200

    Piotr Gałka wrote:

    > Czyli jak ktoś chce być programistą to raczej nie powinien
    > iść na studia informatyczne bo tam tego nie uczą ?

    Ano takie można odnieść wrażenie, zwłaszcza słuchając ludzi,
    którzy na informatyce nie spędzili nawet godziny, za to mają
    całą masę cennych rad w sprawie tego, jak należy jej uczyć. :-)

    Z mojej współpracy zawodowej wynika, że świetnie współpracuje
    się z elektronikami i innymi ścisłowcami, bo po pierwsze myślą,
    a po drugie mają co najmniej zadowalająco opanowaną narzędziówkę.
    Kto kończył informatykę widać dopiero, gdy np. trzeba coś
    przeanalizować na poziomie abstrakcyjnym. Wtedy wychodzi jak
    na dłoni, kto teorię opanował chałupniczo, a kto był do tego
    profesjonalnie przygotowywany przez wiele lat.

    Elektronicy mają jeszcze tę zaletę, że nawet jak odpadną
    z peletonu, to można im potem na spokojnie wytłumaczyć wnioski.
    Umieją dużo, ale zachowali pokorę. Natomiast strzeż mnie nieistniejący
    Panie Boże od fizyków. Mam wrażenie, że tam naprawdę porządnie uczą
    dwóch rzeczy: mechaniki kwantowej i pompowania ego. Przy czym to
    pierwsze nie wszyscy muszą zaliczyć. Wynik badań na reprezentatywnej
    grupie czterech fizyków.

    Pozdrawiam, Piotr