  • 41. Data: 2015-01-12 17:24:57
    Temat: Re: Prad odnawialny
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Monday, January 12, 2015 at 10:16:56 AM UTC-5, bartekltg wrote:

    > I w jaki sposób wynika stąd Twoja implikacja.
    > Kontrhipoteza: przy mocno ujemnej temperaturze nic nie
    > parowało i nie masz chmur.
    >
    > Ten efekt rzeczywiśćie idzie w tę stronę, ale nad
    > uzasadnieniem musisz popracować.

    CO2

> [...]
    >
    > Efektywna grubość atmosfery to 20km. Stężenie CO2 znasz,
    > ilość CO2 w szklarni musi być przeskalowana. Jeśli szkalrnia
    > ma wm wysokości, to stężenie musi być 10 000 razy większe,
    > aby efekt był porównywalny.
    >
    > Możesz też zaptytać ludzi, którzy mierzyli ten efekt ;-)

    > Zdaniem

    > Tego w szkalrni nie odtworzysz. Pomyśl dlaczego.
    >
    > Stężenie CO2 możesz zmieniać. Mgły tak dużej, by była biała
    > w małej szkalrni nie zrobisz.

    > Wspołczynnik pochłaniania promieniowania przez CO2 znasz.
    > (zmierzenie go nie jest problemem dla średnio wyposażonego

    Rowniez o to prosze.
    Jak globalizacja to globalnie te sprawy rozpatrywac nalezy. A nie z klapkami na
    oczach widziec swiat ograniczony do Polski.
    Niemcy pala glownie torfem i wewglem brunatnym. A Chinczycy? A Ruscy? Czemu oni maka
    daleko w de te ociplenia? A my biedny I rozkradziony karaj mamy sie nadal zapozyczac
    na wydsoki procent aby posrednio te urojenia naukofcow popierac?
    Widze, ze zgodnie z moimi przypuszceniami Ty rowniesz do nich nalezysz.
    Odbiegasz od tematu dowodzisz swoich racji tezami wyniklymi z tej blednej teorii. I
    nawet masz watpliwosci, ze jednak 85 - 90 procent tegp prominiowania odbitego zostaje
    zatrzymywana przez chmury czyli mgle, wode w postaci mikroskopijnych kropelek. O tym
    nigdzie nie pisza. Pisza o parze wodnej, ktorej w atmosferze jest "az" ze 2 procent.
    A jak juz ktos jak ja ten problem poruszy, to macie gotowa odpowiedz: ale te chmury
    rowniez odbijaja promieniowanie bezposrednie. No wiec zachmurzebnie jest korzystne.
    Im wiecej wody w atmosferze bedzie, tym lepiej.
    A tu sie nas straszy, ze lodowe sie roztopia i woda nas zaleje. Musi co istnieje tu
    rodzaj ujemnego sprzezenie zwrotnego, ktore te zjawiska lagodzi.

    > W przypadku palenia węglem dostarczam do atmosfery
    > CO2, którego skutek pod postacią zmiany strumienia
    > wychodzacego CO2 jest rzędy wielkośći większy
    > niż moce cieplne użyte do wyprodukowania rzeczonej
    > mocy.

    To jest wlasnie przyklad dowodzenia swoich racji tezami z tej blednej teorii
    wynikajacymi. Calkiem podobnie jak robi sie to z teoria wzglednosci. Gosciu
    zapostulowal sobie pewne dane wejsciowe i cos na ich podstawie stworzyl czy
    zerznal. I teraz udowadnia sie poprawnosc tych zalozen, tezami z niej
    wynikajacymi.

    Podobie tutaj. Ktos cos tam zmierzyl, zalozyl wymysli, cos, co nie za bardzo
    jest mozliwe do potwierdzenia w warunkach laboratoryjnych, no bo to sa
    zjawiska, ktorych w skali labu wykonac sie nie daje. I na podstawie tych
    domyslow, prorokuje co to bedzie za lat 50, 100 i wiecej.

    Czy np Ty kiedykolwiek zrobiles choc jeden pomiar wspolczynnika pochlaniania
    czy odbicia przez CO2? Lub zawartosci tego CO2 w powietrzu? Zapewne nie. Tylko
    wierzysz w wyniki z Maoa Loa.

    Ale zalozmy ze sa one poprawne. A czy nie zastanawiales sie, nad tym, ze
    powodem wzrostu tego poziomu CO2 o kilka ppm rocznie, moze byc zupelnie inne
    zjawisko?
    Np wybicie w latach 50-70 ub. wieku, 95 procent populacji wielorybow?

    To jest jedna z mozliwych przyczyn tego wzrostu, ktory nie ma nic wspolnego ze
    wzrostem temperatury o te 0.2 stopnia w ciagu 50 lat. W tym czasie ze trzy razy
    zmieniano skrzynki meteorologiczne na nowe, co moglo byc zrodlem stalego bledu
    pomiaru temperatur w stosunku do starych, drewmnianych klatek.

    A odnosnie tych wielorybow, to wiadomo, ze one zywia sie krylem. Ten kryl tez
    puszcza baki a w dodatku wyzera wszelkie algi i inna zielenine, ktorej resztki
    sciela sie na powierzchni oceanow;. Ona wiazla chemicznie dwutlenek wegla.
    Nie trzeba duzego wysilku umyslowego aby wysunac wniosek, ze jak wielorybow
    zabraklo to ten kryl, nie dosc ze sie namnozyl do ilosci ponad dwukrotnie
    wiekszej od masy calej ludzkosci na ladach, to jeszcze cala zielenine z oceanow
    wyzarl. Zielenine, ktora do swej wegetacji potrzebuje CO2. No i dlatego poziom
    CO2 wzrosl.
    I nadal bedzie rosl gdyz czas na odnowienie sie populacji wielorybow trzeba
    liczyc w setkach lat. A ich resztki nadal sa harpunowane. Sami Japonczycy
    uzyskali zgode na odlow okolo 900 sztuk rocznie. Do celow naukowych oczywiscie.
    A Norwedzxy to z czego najlepszy tran produkuja?
    W sumie potwierdza to moja teze, ze w kazdym zjawisku fizycznym biora udzial
    wszystkie inne, ktore w danych warunkach zajsc moga.
    A nas sie oglupia ewidentnie stronniczo prowadzonymi badaniami i opartymi na nich,
    blednymi wnioskami.
    I znowu niepomiernie sie dziwie, ze czesto powazni i utytulowani naukowcy
    w te globalne ociplenia tak bezkrytycznie wierza. I jeszcze je tu popieraja.
    Pzdr
    Tornad

  • 42. Data: 2015-01-12 18:03:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 15:01:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale my nie mamy gazowek, tylko weglowe.

    Ale mowa była o Niemiaszkach, gdzie kupa energii odnawialnej?
    Czy ja może wątek zgubiłem

    L.

  • 43. Data: 2015-01-12 18:15:39
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 17:24:58 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:

    > Odbiegasz od tematu

    I mówi to mistrz offtopa i przydługiej pogawędki ;-)

    OK, chcesz wrócić do tematu.

    Tematem było to, że dziwiłeś się, że przeciwdziałeniem
    globalnemu ociepleniu ma być produkcja energii
    ze Słońca, bo to zwiększa absorpcje, więc bardziej szkodzi.

    Nie szkodzi bardzije, bo, jak już trzy razy napisałem,
    tą energię i tak "produkujesz" (czy to z węgla, czy ze
    Słońca).
    Jeśli oceiplenie istniewje (a istnieje) jestesmy do przodu
    bo produkujemy podobną ilośc ciepełka, za to nie dokłądamy
    gazu, który daje znacznie więcej ciepełka.

    Jeśli ocieplenie est tylko spiskiem, tym bardziej zarzut
    o tym, że panele pogerszają sprawę jest bezsensowny.

    > A jak juz ktos jak ja ten problem poruszy, to macie gotowa odpowiedz:
    > ale te chmury rowniez odbijaja promieniowanie bezposrednie. No wiec
    > zachmurzebnie jest korzystne.

    A jak mamy nie meić, jak chmury są bardzo istotnym elementem
    w modelowaniu klimatu. Każy, kto choć liznął termat,
    wie o wpływie chmur.

    > Im wiecej wody w atmosferze bedzie, tym lepiej.

    Wody - tym gorzej. Para (gazowa woda, nie skroplona
    'para' - koloid)jest bardzo silnym gazem cieplarnianym.
    To też klimatologia 1a.
    I to włąśnie woda jest katalizatorem, który wzmaga
    działanie CO2. Przez CO2 ociepli się o x. Przez to
    więcej pary wodnej będzie w atmosferze, przez co
    znów się ociepli... i tak kilka razy, az osiagnie
    równowagę.

    > A tu sie nas straszy, ze lodowe sie roztopia i woda nas
    > zaleje. Musi co istnieje tu rodzaj ujemnego sprzezenie
    > zwrotnego, ktore te zjawiska lagodzi.

    Istenije masę dodatnich i ujemnych sprzeżeń. W tym nietrywialnych.
    To nie jest prosty układ.

    > Czy np Ty kiedykolwiek zrobiles choc jeden pomiar wspolczynnika pochlaniania
    > czy odbicia przez CO2? Lub zawartosci tego CO2 w powietrzu? Zapewne nie. Tylko
    > wierzysz w wyniki z Maoa Loa.

    Ja nie. Kolega na piętrze buduje aparaturę do mierzenia
    CO2 dla samolotu meteo. Aparatura stoi w pomieszczeniu
    i mierzy. Może być? ;>

    To naprawdę powszechny i prosty dla optyka eksperyment.

    > Ale zalozmy ze sa one poprawne. A czy nie zastanawiales sie, nad tym, ze
    > powodem wzrostu tego poziomu CO2 o kilka ppm rocznie, moze byc zupelnie inne
    > zjawisko?

    Tak. Moim ulubionym kandydtem jest zmana rozpusczalnośći
    CO2 w oceanach.

    > Np wybicie w latach 50-70 ub. wieku, 95 procent populacji wielorybow?

    Przez co mamy więcej kryla?

    Probnlem w tym, że skłąd izotopowy sugeruje, że dokłądamy stary węgiel.

> [...]
    > zrodlem stalego bledu
    > pomiaru temperatur w stosunku do starych, drewmnianych klatek.

    Nie, zmiana skrzynek błędu nie wnosi. Sprawa skalowania
    jest dość skomplikowana, w uproszczeniu polega na tym, że
    nie wymiania sie skrzynek na raz. Masz pomiary ze starej skrzynki
    ileś lat, mozesz je porównać ze wskazaniami sąsiedniej skrzynki.
    Potem wymieniasz, znów obserwujesz i porównujesz ze wskazaniami
    sasiednich skrzynek. Jeśli miałbyś błąd systematyczny względem
    poprzedniego, wykryłbyś to.

    Istotnym problemem jest urbanizacja (miasto jest ceiplejsze
    i porywa skrzynki). Ale to też się uwzględnia (choć już
    nie tak pewnie).

    > W sumie potwierdza to moja teze, ze w kazdym zjawisku fizycznym biora udzial
    > wszystkie inne, ktore w danych warunkach zajsc moga.

    I dlatego ignorujesz wiele zjawisk, twierdząc, że to spisek?

    ;-)

    BTW, w prawdziwych poważnych modelach uwzględnia się wpływ
    materii organicznej, jak plankton czy bydło. TO sa bardzo
    skomplikowane modele uwzględniające wszytko, co czym sobie
    pomyślisz. Ostatnio nawet zauważyli ciekawe ujemne sprzeżenie
    zwrotne wywołane pewnymi mikroorganizmami. W cieplejszej
    wodzie produkują (wydalają) one więcej pewnej substancji.
    Substancja paruje i okazuje się być dobym jądrem
    kondensacji. A więc wywołują chmury, które ochładzają.

    pzdr
    bartekltg

    pzdr
    bartekltg

  • 44. Data: 2015-01-12 19:04:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    >Ale mowa była o Niemiaszkach, gdzie kupa energii odnawialnej?
    >Czy ja może wątek zgubiłem

    Nam tez to grozi.

    Zreszta byly tam i procenty niemieckie
    gaz - 9,6%, ropa - 0,8%, pozostałe - 4,3%

    No coz, moze te ~15% starcza na pokrycie fluktuacji pogodowych.
    To sa procenty z produkcji - moc zainstalowana moze byc inna.

    J.

  • 45. Data: 2015-01-12 20:33:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 19:04:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > No coz, moze te ~15% starcza na pokrycie fluktuacji pogodowych.
    > To sa procenty z produkcji - moc zainstalowana moze byc inna.

    U nas jest póki co jedna wielka ściema z liczeniem tych
    procentów, większość z tej zielonej energii to biomasa dorzucana do
    węgla i inne tego typu "ekologiczne" machinacje,
    zakładam, że przez najbliższe 10-15 lat nie ma się co obawiać
    o niestabilność sieci ;)
    Angole np. mają co robić, nie dość że są odcięci od świata (jakieś
    2 marne połączenia mają z resztą świata w sumie na jakieś 500MW chyba)
    to w dodatku częstotliwość im faluje. U nas to jest panie Ameryka :]

    L.

  • 46. Data: 2015-01-12 20:43:33
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-01-12 o 15:01, J.F. pisze:

    > Ale my nie mamy gazowek, tylko weglowe.

    jedną już mamy ;-)
    Obecnie pracuje tylko Nowa Sarzyna, nieduża, bo tylko 116MWe, ale w
    (prze)budowie jest EC Stalowa Wola (450MWe) - turbiny gazowe są już na
    miejscu - w ubiegłym roku przywieziono je do Stalowej Woli drogą wodną.
    Poza tym niby do 2018 roku ma być zbudowany blok gazowy w Warszawie na
    Żeraniu

    http://termika.pgnig.pl/kogeneracja-gazowa/najwaznie
    jsze-projekty/blok-gazowo-parowy/

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 47. Data: 2015-01-12 20:49:15
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-01-12 o 04:03, bartekltg pisze:

    > Nie. Wydobycie to kilka-kilkanaśćie procent. Ale każdy surowiec tak ma.
    > Ropka w oczywisty sposób, uran trzeba wzbogacić, panele słoneczne
    > wyprodukować...

    BTW - są elektrownie jądrowe, które nie potrzebują wzbogacanego uranu -
    pracują na naturalnym, np. kanadyjski CANDU

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 48. Data: 2015-01-12 20:49:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Angole np. mają co robić, nie dość że są odcięci od świata (jakieś
    > 2 marne połączenia mają z resztą świata w sumie na jakieś 500MW chyba)
    > to w dodatku częstotliwość im faluje. U nas to jest panie Ameryka :]

    W Ameryce, to jest panie, za przeproszeniem, 60 Hz.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2015-01-12 21:06:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >U nas jest póki co jedna wielka ściema z liczeniem tych
    >procentów, większość z tej zielonej energii to biomasa dorzucana do
    >węgla i inne tego typu "ekologiczne" machinacje,

    W ogole na rynku jakies cuda sie dzieja. Tzn dzialy jakies 2 lata
    temu, nie wiem jak teraz
    http://wyborcza.biz/biznes/1,136427,13460825,Unijny_
    rynek_energii_wali_sie_w_gruzy.html
    http://wyborcza.biz/biznes/1,136427,13527876.html

    Podobno w calej unii przekrety.

    >zakładam, że przez najbliższe 10-15 lat nie ma się co obawiać
    >o niestabilność sieci ;)

    Graniczymy z Niemcami i Czechami.
    Mozemy sie stac dla nich zapleczem rezerwowym ... tylko nie wiem co na
    to Unia.

    I tak mi sie wydaje ze posredniczymy w handlu ukrainskim pradem - choc
    to sie moze zmienic w przyszlosci.

> [...]
    >chyba)
    >to w dodatku częstotliwość im faluje. U nas to jest panie Ameryka :]

    Oni maja stare plany budowy elektrowni sz-p. Kiedys planowali w duzej
    ilosci, potem okazaly sie niepotrzebne, jak z wegla przeszli na gaz.
    No i warunki do budowy wiatrakow na wybrzezu.

    J.

  • 50. Data: 2015-01-12 21:35:42
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-11 o 21:27, J.F. pisze:
    > P.S. Ciekaw jestem wynikow z Czech - tam pare lat temu ustalili w
    > ustawie bardzo dobra cene za prad z FV, i gwarantowali ja przez 20
    > lat. W efekcie zlozono wnioskow przylaczeniowych cos na polowe zuzycia
    > kraju. A to i zmiennosc produkcji w systemie duza, i cena pradu dla
    > odbiorcy duza. W sumie to wyniki powinny juz sie objawic.
    ale gdzieś te wyniki są, bo czytałem ostatnio, że Czesi maja problem ze
    stabilnością swojej sieci przez instalacje "eko" :) nie pamiętam źródła
    niestety