    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Problemik algorytmiczny
    Date: Tue, 9 Feb 2016 18:06:01 +0100

    On 09.02.2016 14:59, M.M. wrote:
> [...]
    pozwalaja wybrac nam wrunki graniczne do przeszukiwania (miejsca gdzie jest
    najwieksze zageszczenie punktow - najbardziej ciemne miejsca). Metoda ta jednak ma
    jedna podstawowa wade - gdy rozmieszczenie punktow jest losowo rownomierne (bialy
    szum) graficzna metoda wyznaczenia warunkow brzegowych wyszukiwania padnie na twarz -
    ale w tym przypadku chyba kazda metoda padnie na twarz i losowe wybranie punktu
    bedzie najlepsze/najtansze obliczeniowo (bo i tak punkty sa rozlozone losowo ale
    rownomiernie ;-) )

    > Czy moje założenie, że optymalne rozwiązanie musi mieć na obwodzie okręgu 3
    > punkty, jest prawdziwe?

    Tak.
    Na płaszczyźnie;-)

    I to daje rozwiązanie n^4, przy jakimś sprytnym sposobie zliczania
    punktów w okręgu nieco mniej.

    Jeśli zaczepisz się o dwa punkty i zwiększasz promień,
    wygląda na to, ze da się w n^3 log(n)

    W metryce miejskiej to ładniej widać. Zaczepiasz się górnym
    i lewym bokiem o dowolną parę, dodajesz tyle punktów,
    ile potrzeba, dostajesz w wyniku rozmiar kwadratu.

    Przy okręgach pewnym ułatwieniem będzie zauważanie, że
    dwa sposród obowiązkowych 3 punktów na promieniu są
    oddalone o co najmniej 120deg.

    Ostatecznie:
    wybieram dwa punkty. A i B. Są one na okręgu.

    Dla każdego innego punktu C wyznaczam promień okręgu,
    w którym się on jeszcze mieści. Tu trzeba się skupić.

    Najmniejszy promień jest jak odległość |AB|
    i może rosnać w obie strony. Okręgi można to sobie
    parametryzować kątem, odległosćią od |AB|, co tak kto lubi,
    byleby łatwo zyanczać środek takiego okręgu i jego promień.

    niech będzie to d, odelgłość ś(C)odka okręgu od AB.
    R = sqrt(d^2 + (|AB|/2)^2), środek też łatwo wyznaczyć.

    Co istotne, d ma znak, dla dodatnich niech okrąg puchnie w prawo,
    dla ujemnych - w lewo.

    Każdy punkt C ma wartość _jedną_ (*) krytyczną d. Po jednej jej stronie
    jest w okręgu, po drugiej jest poza.

    W czasie O(n) wyzanczamy d dla każdego c.
    W czasie O(n log (n)) sortujemy je.

    W czasie O(n) przechodzimy powstałą tabelkę dwoma wskaźnikami,
    zmieniając d. Aktualizujemy wartość promienia, jeśli jest mniejszy
    i mamy >=50% miast.

    Wszystko powtorzyliśmy O(n^2), łącznie mamy więc
    O(n^3 log n)

    Nie jest źle. A można wprowadzić sporo obcięć,
    jak te z warunku o 120deg czy nie przeszukiwać d dla których
    R jest większe niż już znalezione, i, co ważniejsze, nie brać
    punktów A,B, które są oddalone o więcej niż aktualnie najlepsze R.
    To ostatnie sporo poprawi, jeśli szybko znajdziemy przyzwoite
    rozwiązanie.

    *) uwagal na punkty leżące wewnętrz odcinka AB:)

    pzdr
    bartekltg

    pzdr
    bartekltg