  • 11. Data: 2009-02-09 20:04:41
    Temat: Re: Problemy z PL-2303
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    __Maciek wrote:
    > Zadziwiające że robiąc konwerter USB na RS-232 nie pomyśleli że
    > powinien on być zgodny z obydwoma standardami....

    Może to są kable _do czegoś_ gdzie się akurat sprawdza. A że akurat
    pasują również do wgrywania dzwonków hiphop na nokie to wystawili na
    allegro ...

    Swoją drogą ja swojego 5V-0V kupiłem w normalnym sklepie i na pudełku
    pisało wielkimi literami RS232.

  • 12. Data: 2009-02-09 20:17:04
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Żeby było jasne, chodzi o taki badziew:

    http://www.allegro.pl/item540535555_adapter_przejsci
    owka_usb_na_rs232_rs_232_fv_x100.html
    > (to nie moja aukcja, wstydziłbym się zresztą komuś to sprzedawać)
    >
    > Zadziwiające że robiąc konwerter USB na RS-232 nie pomyśleli że
    > powinien on być zgodny z obydwoma standardami....

    mialem ten zlom, nie jest nic warty to nie jest rs 232 to napewno....,
    wlasnie gdzie kupic dzialajaca i pewna przejsciowke rs232 na usb, albo jakis
    schemacik... dzialajacy.... bo potrzebuje zrobic kabelek konsolowy :)

    Rf

    --
    usługi informatyczne http://www.sxar.pl/
    dziennik elektroniczny http://www.sxar.pl/_wis/

  • 13. Data: 2009-02-09 20:18:35
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 9 Feb 2009 21:17:04 +0100 "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>
    napisał:

    >mialem ten zlom, nie jest nic warty to nie jest rs 232 to napewno....,
    >wlasnie gdzie kupic dzialajaca i pewna przejsciowke rs232 na usb, albo jakis
    >schemacik... dzialajacy.... bo potrzebuje zrobic kabelek konsolowy :)

    Proszę bardzo, schemat naszej przejściówki na FT232BM:

    http://www.maciek100.boo.pl/elec/usbrsc.pdf

    Zamiast układu MAX z odpowiednią liczbą nadajników i odbiorników
    zastosowałem 2 szt. MAX3232, bo to miałem akurat pod ręką.
    Odbiornik dla sygnału RI zrobiony jest na piechotę bo zabrakło
    odbiorników w MAXach.

    Teraz jest FT232R - wymaga mniej elementów zewnętrznych.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 14. Data: 2009-02-09 23:25:27
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Proszę bardzo, schemat naszej przejściówki na FT232BM:
    > http://www.maciek100.boo.pl/elec/usbrsc.pdf

    dziekuje, Waszej? to produkujecie je?

    Rf

  • 15. Data: 2009-02-09 23:34:46
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 10 Feb 2009 00:25:27 +0100 "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>
    napisał:

    >dziekuje, Waszej? to produkujecie je?

    Tak, produkujemy je od 2007r., do dziś wyprodukowaliśmy aż 2 szt. :-)

    Nie, nie produkujemy, były na szybko potrzebne bo tamte zielone
    okazały się ujowe jak już w tym wątku wspomniałem, a nie było żadnej
    gwarancji że inne chińskie cuda dostępne w sprzedaży nie okażą się
    takie same. Na szybko więc skleciłem przejściówki sam - schemat jest
    niemalże kopią aplikacji z dataszitu/apnoty od FT232BM, z tą tylko
    zmianą że zamiast MAX213 dałem 2 x MAX3232 i BC847 jako konwertery
    poziomów RS-232 - TTL.

    Jak poguglasz np. FT232BM schematic to takich schematów wyskoczy Ci od
    cholery...

    Tutaj masz apnotę producenta:
    http://www.ftdichip.com/Documents/AppNotes/DG232_20.
    pdf

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 16. Data: 2009-02-10 03:10:54
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Dokładnie tak one mają (te z niebieskimi końcówkami). Kiedyś kolega
    > kupił dwie takie i narzekał że nie może się ze sprzętem dogadać.

    ha... ja kupilem na alledrogo, pozniej probowalem oddac, gosc nie chcial...
    ale te 6 zeta hymm gra nie warta swieczki

    Rf

  • 17. Data: 2009-02-10 07:47:23
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 9, 8:04 pm, __Maciek <i...@c...org> wrote:

    > Żeby było jasne, chodzi o taki badziew:http://www.allegro.pl/item540535555_adapter_
    przejsciowka_usb_na_rs232...
    > (to nie moja aukcja, wstydziłbym się zresztą komuś to sprzedawać)

    Kurde, mam identycznie wygladajacy (kolor i ksztalt zalewy), kupiony
    za 5 euro czy cos kolo tego, i ma poprawnie, wprawdzie nie +/-12V, a
    jakies +/-9V, ale pinout zgodny ze standardem i napiecia tez... Nawet
    zasilany z portu konwerter PPM->RS232 dziala.

    Wskazywaloby to na to, ze w jednakowych obudowach oferowane sa i
    badziewie i normalne przejsciowki.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 18. Data: 2009-02-10 10:49:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >zasilany z portu konwerter PPM->RS232 dziala.
    >Wskazywaloby to na to, ze w jednakowych obudowach oferowane sa i

    Co zawsze powoduje u mnie rozmyslanie: czy ten sprzet naprawde taki
    tani, czy jak odkryto uszkodzenie to sprzedano go Polakom po cenie
    zlomu...

    J.

  • 19. Data: 2009-02-10 12:54:38
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 10, 11:49 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Co zawsze powoduje u mnie rozmyslanie: czy ten sprzet naprawde taki
    > tani, czy jak odkryto uszkodzenie to sprzedano go Polakom po cenie
    > zlomu...

    ja bym postawil pytanie inaczej:
    czy ten sprzet jest taki tani w produkcji, czy ktos kupil odrzucona
    (np. bledne obsadzenie PCB, zalane zywica) partie za bezcen i
    sprzedaje po piec zlotych na Allegro...

  • 20. Data: 2009-02-10 13:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl>
> [...]

    >odrzucona
    >(np. bledne obsadzenie PCB, zalane zywica) partie za bezcen i

    No mniej wiecej o to chodzi - choc w gaszczu posrednikow moze sie
    informacja o tym zatracic.

    Wiekszosc allegrowych sprzedawcow baterii do komorek jest chyba
    przekonana ze one naprawde tyle maja ile napisano.

    J.