  • Data: 2016-09-19 13:29:59
    Temat: Re: Produkcja kwarców. Strasznie sie z tym certolili...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Yyy... a jak z opornością włókna wtedy?

    Troche mniejsze - mocno zalezy od temperatury.
    Za to swiatla znacznie mniej.

    >Z realu... Na centrali miałem jedną kontrolkę, na żarówce, świeciła
    >tak jasno, że wydawało się, iż za moment padnie, zdecydowanie
    >wyglądało na to, że część włókna ma zwartą. A prześwieciła tak, i to
    >co chwila załącz/wyłacz, przez 5 lat dopiero jakoś pod sam koniec
    >padła. A ile przed moim tam przyjściem tak prześwieciła, nie wiem.
    >Kierownik mi mówił, że żarówki polskie to o kant dupy potłuc,
    >nietrwałe. A francuskie, z włóknem, jak w

    Zwykle oswietleniowe zarowki z ostatnich lat ... tez jakos malo
    trwale.
    Przyspieszyly decyzje o przejsciu na swietlowki/ledy.
    Ale skad one pochodzily - wydaje mi sie, ze z Francji tez.

    Ciekawe jak tam te "nowe" z Heliosa - wstrzasoodporne ponoc :-)

    >najstarszych żarówkach, wydawało się, że nietrwałe, bo w sumie niczym
    >nie podtrzymywane, wytrzymywały zadziwiająco długo i ilość
    >wymienianych "francuzek", to "na palcach jednej ręki drwala" można
    >było policzyć.

    Ostatnio instalowalem wieksza ilosc halogenkow G9, tam wlokno tez
    dlugie.
    Niektore "spalilem" chyba jeszcze przed zamontowaniem :-)

    J.