eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgramowanie gier na 8-bit... › Re: Programowanie gier na 8-bit...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 19 Dec 2016 10:58:28 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.24) Gecko/20100228
    Thunderbird/2.0.0.24 Mnenhy/0.7.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie gier na 8-bit...
    References: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <5857af43$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.246.149.25.rev.vline.pl
    X-Trace: 1482141507 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 188.246.149.25:44415
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2466
    X-Received-Body-CRC: 2496768477
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210107
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-12-17 22:49, Luke pisze:
    > Dear All,
    >
    > Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
    > natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
    > napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:
    >
    >> Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i niezliczoną ilością
    gotowych procedur. Gry pisane są w języku strukturalnym i dopiero potem kompilowane i
    przekodowywane na Spectrum czy inny mikrokomputer.
    >
    > Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
    > sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.
    >
    > W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
    > pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
    > mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
    > programowania przenośnego przecież nie było...
    >
    > I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
    > PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
    > komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
    > ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...
    >
    > Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
    > o tym wiedzieć?

    crosskompilacja to nic dziwnego. Można pisac w asemblerze, ale często
    tak się nie robi, bo po co się narabiać, jak kompilator może zrobić to
    za nas, a my ew wstawimy poprawki w kod asemblerowy, jeśli będzie za wolno?


    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: