-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 19 Dec 2016 10:58:28 +0100
From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.24) Gecko/20100228
Thunderbird/2.0.0.24 Mnenhy/0.7.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Programowanie gier na 8-bit...
References: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 33
Message-ID: <5857af43$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 188.246.149.25.rev.vline.pl
X-Trace: 1482141507 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 188.246.149.25:44415
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2466
X-Received-Body-CRC: 2496768477
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210107
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-12-17 22:49, Luke pisze:
> Dear All,
>
> Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
> natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
> napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:
>
>> Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i niezliczoną ilością
gotowych procedur. Gry pisane są w języku strukturalnym i dopiero potem kompilowane i
przekodowywane na Spectrum czy inny mikrokomputer.
>
> Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
> sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.
>
> W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
> pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
> mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
> programowania przenośnego przecież nie było...
>
> I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
> PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
> komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
> ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...
>
> Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
> o tym wiedzieć?
crosskompilacja to nic dziwnego. Można pisac w asemblerze, ale często
tak się nie robi, bo po co się narabiać, jak kompilator może zrobić to
za nas, a my ew wstawimy poprawki w kod asemblerowy, jeśli będzie za wolno?
--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.17 20:15 Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
- Ideologia Polskiego Programisty wer.3
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-02 Ulm => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-02 Fotowoltaika - inwerter - jakie ficzery?
- 2024-05-01 1902 Clement Gerrard
- 2024-05-01 Białystok => Inżynier DevOps (Kubernetes, AWS) <=
- 2024-05-01 Berlin => IT Network Engineer <=