  • Data: 2014-01-27 15:16:05
    Temat: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jan 2014 14:47:54 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > w kompilacji był, bo źródła przecież te same. Dzisiaj kompiluje się
    przez
    > wstępne tłumaczenie do C i chyba też jest nieźle, choć nikt
    wydajności nie

    Kiedyś na uczelni (koniec lat 90) zaproponowałem wykładowcy, że
    przeniosę jego kod do symulacji lini pol w silniku do innego
    środowiska. Kod napisany w fortranie pod DOS i uruchamiany na pentium
    1 ~160MHz.
    Przy podstawowych parametrach wejściowych kod pod DOSem potrzebował
    ok 30s na obliczenia i narysowanie linii na przekroju silnika.
    Przeniosłem to na linuxa, kod fortrana potraktowałem f2c, dodałem
    interfejs w Lesstifie. Uruchamiałem to na podobnej maszynce, z tym że
    robiła ona za serwer aplikacji X z xdm, z którego korzystało kilka
    osób. Jak już wszystko ruszyło i pokazywałem wykładowcy efekt
    działania, to był dość zaskoczony, bo z 30 sekund obliczeń na DOS
    zrobiło się około 3-4. Wyraził uznanie, że faktycznie to szybciej
    działa, ja mu na to, wskazując na kolegę siedzącego na stanowisku
    obok i grającego w Quake'a - Wie Pan, może udało by się jeszcze
    szybciej ale kolega ma właśnie misję do skończenia i gra też na tej
    maszynie, więc prosił aby tą nasza symulację odpalać z mniejszym
    nice'em, bo mu trochę gra korbi - mina wykładowcy bezcenna ;)

    --
    Marek