  • 1. Data: 2011-04-13 18:15:33
    Temat: Promile i paragrafy
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka
    http://wyborcza.pl/jazdapopolsku/1,113776,6891713,Pr
    omile_i_paragrafy.html?as=1&startsz=x

  • 2. Data: 2011-04-13 22:36:21
    Temat: Re: Promile i paragrafy
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-13 20:15, Tytus pisze:
    > Siemka
    > http://wyborcza.pl/jazdapopolsku/1,113776,6891713,Pr
    omile_i_paragrafy.html?as=1&startsz=x

    cytat:
    Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2

    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania
    inny pojazd niż określony w § 1,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.

    § 3. (uchylono).

    prowadzenie pojazdu to jest wprowadzenie pojazdu w ruch(wystarczy 10 cm,
    nawet jak pchasz -).
    jak siedzisz i pijesz w aucie na zapalonym silniku lub na moto nie
    ruszajac go zmiejsca huj ci moga zrobic
    nie dotyczy prywatnej posesji, tam mozesz robic co chcesz

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 3. Data: 2011-04-13 22:41:57
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-14 00:36, Michał V-R pisze:

> [...]
    > ruszajac go zmiejsca huj ci moga zrobic
    > nie dotyczy prywatnej posesji, tam mozesz robic co chcesz

    dalej:
    1.Przez prowadzenie pojazdu należy rozumieć wprawienie go w ruch,
    kierowanie nim, nadawanie prędkości i hamowanie w sposób zgodny z
    konstrukcją pojazdu. Nie jest prowadzeniem pojazdu prowadzenie go obok
    siebie (np. motocykla) albo pchanie siłą mięśni ludzkich. Zdaniem SN,
    podmiotem przestępstwa określonego w art. 178a § 1 jest także osoba
    prowadząca holowany pojazd mechaniczny (wyr. z 18 III 2003 r., III KKN
    390/01, OSNKW 2003, nr 5-6, poz. 56), co jednak nasuwa wątpliwość, czy w
    wypadku wyłączenia silnika jest to prowadzenie pojazdu mechanicznego,
    czy też w tym momencie jest to "inny pojazd"
    2. Przez prowadzenie pojazdu rozumieć należy każdą czynność wpływającą
    bezpośrednio na ruch pojazdu, w szczególności rozstrzygającą o kierunku
    i prędkości jazdy. W sytuacji gdy pojazd obsługiwany jest przez grupę
    osób wspólnie wykonujących wspomniane czynności, każdą z nich należy
    uważać za kierującą pojazdem.

    Wiec tak naprawde jak bedziesz pachal pojazd po pijaku tez ci moga
    dowalic kare

  • 4. Data: 2011-04-13 22:43:25
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 14 Apr 2011 00:36:21 +0200, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > prowadzenie pojazdu to jest wprowadzenie pojazdu w ruch(wystarczy 10 cm,
    > nawet jak pchasz -).

    Ale osoba pchająca motocykl jest pieszym, a pieszy może być na gazie. :-)
    (Z samochodem już tak łatwo nie ma)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 5. Data: 2011-04-13 22:49:16
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-14 00:43, Leszek Karlik pisze:
    > On Thu, 14 Apr 2011 00:36:21 +0200, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale osoba pchająca motocykl jest pieszym, a pieszy może być na gazie. :-)
    > (Z samochodem już tak łatwo nie ma)

    a jak jest to z rowerem, tutaj jest dosc mocno wszystko skomplikowane, a
    orzecznictwo jest jedno - wprowadzenie pojazdu w ruch - nie jest
    sprezyzowane w jaki sposob i tutaj juz jest dupa.

  • 6. Data: 2011-04-13 22:52:34
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 14 Apr 2011 00:49:16 +0200, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > a jak jest to z rowerem, tutaj jest dosc mocno wszystko skomplikowane,

    Z rowerem jest tak samo, i w tym artykule na drugiej stronie nawet
    taka sytuacja jest rozważona:

    "Piłem i wiem, że jak wsiądę na rower, to stracę prawo jazdy. Więc
    prowadzę go skrajem jezdni. Czy jestem traktowany jak wyżej?
    Tak, ponieważ w myśl prawa pieszym jest też osoba prowadząca, ciągnąca lub
    pchająca rower. Sankcje są więc takie, jak w poprzednim przypadku."

    (jak wyżej odnosi się do zataczania się skrajem jezdni jako pijany pieszy)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 7. Data: 2011-04-13 22:59:37
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-14 00:52, Leszek Karlik pisze:

> [...]
    >
    > (jak wyżej odnosi się do zataczania się skrajem jezdni jako pijany pieszy)

    nie wiem jak pijany pieszy skrajem drogi, bo chodze po pijaku tylko po
    sciezkach rowerowych :-D.
    Ale, powzanie, nasze orzecznicto jest takie, czy rower, czy pojazd
    silnikowy, nawet przy zgaszonym silniku pojazd silnikowy nim
    pozostaje(rower nie, ale na to jest inny arykul). chcialem jedynie tym
    porownaniem zaznaczyc, co to jest prowadzenie pojazdu. Troche zawile mi
    wyszlo, ale mam nadzieje, ze wiesz co mam na mysli

  • 8. Data: 2011-04-14 08:13:29
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości grup
    1g2000vbz.googlegroups.com...

    >Siemka
    >http://wyborcza.pl/jazdapopolsku/1,113776,6891713,P
    romile_i_paragrafy.html?as=1&startsz=x

    Znajomek ostatnio dał się wydymać policji, padło mu autko na autostradzie
    doturlał się do parkingu, czekając na autopomoc postanowił z kumplem wypić
    po piwku w samochodzie, podjechali niebiescy, stwierdzili że nietrzeźwy,
    zabrali papiery i cała procedura ruszyła, nie pomogły tłumaczenia że auto
    jest nie sprawne itp.

  • 9. Data: 2011-04-14 08:27:52
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-14 00:41, Michał V-R pisze:

> [...]
    > konstrukcją pojazdu. Nie jest prowadzeniem pojazdu prowadzenie go obok
    > siebie (np. motocykla) albo pchanie siłą mięśni ludzkich.

    Ja to uwielbiam naszego legendarnego ustawodawcę: "Nie jest prowadzeniem
    pojazdu prowadzenie go obok siebie". Już chyba lepsze byłoby
    sformułowanie: nie jest prowadzeniem pojazdu pchanie go...

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 10. Data: 2011-04-14 09:11:56
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-14 10:13, blur pisze:
> [...]
    > stwierdzili że nietrzeźwy, zabrali papiery i cała procedura ruszyła, nie
    > pomogły tłumaczenia że auto jest nie sprawne itp.

    to jak sie to ma do poprzednich postow i do artykulu (przytoczonego
    przez Tytusa)?
    kierujacy pojazdem przebywa POZA pojazdem, w stanie po
    spozyciu/nietrzezwosci, pojazd jest zaparkowany (znaczy nieruchomy;)),\
    z wylaczonym silnikiem --> w takiej sytuacji policja przeciez
    moze tylko cmoknac kierujacego w mankiet!
    ewentualnie zaproponowac pomoc (ale to chyba za daleko idaca hipoteza;])

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa