eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmProsba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta › Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
  • Data: 2009-05-26 14:55:08
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Olgierd pisze:

    >> Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    >> woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    >> czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    >> termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).
    > A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji?

    Pochylenie się nad pismem klienta, pogłówkowanie, sięgnięcie do swoich
    regulaminów albo popatrzenie w fusy od kawy bądź wylosowanie odpowiedzi
    spośród standardowych i stwierdzenie: uznajemy/nie uznajemy. Nie wiem,
    czy któryś sąd przyzna Ci rację, że rozpatrzeniem reklamacji jest
    złożenie oświadczenia o wyniku tegoż rozpatrzenia.

    > A jeśli sobie "rozpatrzy" ale nic nie wyśle?

    To znaczy, że uznał. W tym celu wprowadzono właśnie odpowiedni paragraf
    do PT.

    > Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
    > rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.

    To Twoja interpretacja - odmienna od stanowiska Departamentu Prawnego
    UKE, więc w razie kłopotów nawet w UKE wsparcia nie masz ;-)

    >> Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    >> UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.
    > Bardzo ładne, ale...
    >
    >> Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
    >> na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    >> reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    >> odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.
    >
    >> Zgodnie z
    >> treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    >> reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    >> 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    >> uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    >> reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    >> została rozpatrzona.
    > (...)
    >> jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    >> Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    >> reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    >> przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    >> reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.
    >
    > Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
    > wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
    > terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
    > sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
    > kc.

    Inna interpretacja prowadziłaby do absurdu. Wystarczyłoby, byś nie
    odbierał przesyłki na poczcie przez te 30 dni (mimo jej awizowania - nie
    masz takiego obowiązku) i już reklamacja nie byłaby rozpatrzona w
    terminie, gdyż nie mogłeś zapoznać się z jego treścią z racji
    nieposiadania go w ręku (a więc faktycznie reklamacja zostałaby uznana).
    Rozpatrzenie reklamacji to... jej rozpatrzenie - czyli to, co napisałem
    na początku tego posta (faktyczne stwierdzenie przez operatora, czy
    reklamacja jest słuszna, czy nie). Jedynym sposobem dla operatora, by
    udowodnić, że rozpatrzył w terminie, jest wysłanie odpowiedzi przed
    upływem tego terminu - batem jest Art. 106 pkt.2 PT. Natomiast wysłanie
    odpowiedzi pismem poleconym regulowane jest osobnym rozporządzeniem, w
    którym nie ma mowy o terminie wysłania tego pisma.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: