eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 1. Data: 2009-05-26 12:23:45
    Temat: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: k...@o...pl

    Klient złożył reklamację, a operator nie odpowiedział w 30 dni,
    konkretnie list doszedł 32-go dnia.
    Reklamacje uznaje sie wiec za rozpatrzona pozytywnie w całosci
    To ogolnie znana zasada. Ale...

    Co wtedy, jeśli wg regulaminu, klientowi należało się np. 5zł
    odszkodowania, a żądał 500.000 zł (roszczenie odszkodowawcze)?

    Czy sama data stempla pocztowego przesądza że operator zostanie
    zmuszony (przez UKE? sąd? czortwiekogo?) do spełnienia takiego
    super gigantycznego roszczenia?

    Jak sądzicie?
    Jest sens się procesować? (Koszty a % prawdopodobieństwa sukcesu)

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2009-05-26 12:41:57
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    k...@o...pl pisze:

    > Klient złożył reklamację, a operator nie odpowiedział w 30 dni,
    > konkretnie list doszedł 32-go dnia.

    Tylko małe uściślenie: czy znasz datę, kiedy reklamacja do operatora
    wpłynęła? Jeśli złożyłeś w salonie - znasz. Jeśli wysłałeś listem
    poleconym - znasz, o ile zażądałeś zwrotnego potwierdzenia odbioru. W
    innym przypadku musisz zdać się na operatora - to on może stwierdzić,
    kiedy dokładnie pismo dotarło i nie masz jak udowodnić, że było inaczej.

    Poza tym, operator ma _odpowiedzieć_ w 30 dni - czyli wysłać list przed
    upływem tego terminu. Jeżeli odpowiedź jest negatywna, musi być wysłana
    listem poleconym - wówczas decyduje data stempla nadania listu.

    > Reklamacje uznaje sie wiec za rozpatrzona pozytywnie w całosci
    > To ogolnie znana zasada. Ale...
    > Co wtedy, jeśli wg regulaminu, klientowi należało się np. 5zł
    > odszkodowania, a żądał 500.000 zł (roszczenie odszkodowawcze)?
    > Czy sama data stempla pocztowego przesądza że operator zostanie
    > zmuszony (przez UKE? sąd? czortwiekogo?) do spełnienia takiego
    > super gigantycznego roszczenia?
    > Jak sądzicie?

    Sądzę, że nie. Roszczenie odszkodowawcze musi być chyba w jakiś sposób
    uzasadnione - sąd mógłby mieć wątpliwości. To tylko moje przemyślenia.

    Marek


  • 3. Data: 2009-05-26 12:43:13
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Mane <m...@g...pl>

    MarekM pisze:

    > Tylko małe uściślenie: czy znasz datę, kiedy reklamacja do operatora
    > wpłynęła? Jeśli złożyłeś w salonie - znasz. Jeśli wysłałeś listem
    > poleconym - znasz, o ile zażądałeś zwrotnego potwierdzenia odbioru. W
    > innym przypadku musisz zdać się na operatora - to on może stwierdzić,
    > kiedy dokładnie pismo dotarło i nie masz jak udowodnić, że było inaczej.

    Jest cos takiego za wyslanie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


  • 4. Data: 2009-05-26 13:03:20
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Co wtedy, jeśli wg regulaminu, klientowi należało się np. 5zł
    > odszkodowania, a żądał 500.000 zł (roszczenie odszkodowawcze)?
    >
    jasne, na pewno polski sąd przyzna ci pół milona odszkodowania za nienaleznie
    pobrane 5zł :-).
    propuję iśc na całość i zarządać 500 miliardów. co sie będziesz rozmieniał na
    drobne...


  • 5. Data: 2009-05-26 13:05:53
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    P.S. uznanie gwarancji oznacza uzananie twoich praw do tych reklamowanych 5 zł,
    a nie do wymyslonego przez ciebie odszkodowania.


  • 6. Data: 2009-05-26 13:08:16
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 May 2009 14:41:57 +0200, MarekM napisał(a):

    > Poza tym, operator ma _odpowiedzieć_ w 30 dni - czyli wysłać list przed
    > upływem tego terminu.

    Tak to tylko w postępowaniu sądowym. W zwykłym życiu stosuje się art. 61
    par. 1 kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 7. Data: 2009-05-26 13:26:17
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazekspełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: k...@o...pl

    > Dnia Tue, 26 May 2009 14:41:57 +0200, MarekM napisał(a):
    >
    > > Poza tym, operator ma _odpowiedzieć_ w 30 dni - czyli
    > > wysłać list przed upływem tego terminu.
    >
    > Tak to tylko w postępowaniu sądowym.
    > W zwykłym życiu stosuje się art. 61 par. 1 kc.

    reklamacja złożona w salonie przybita pieczątka i datownik

    stempelek nadania jest z 28-go dnia. Priorytet, czyli
    powinno było dojść z 80% pewnością w 29 dzień a 20% w 30-ty

    widać wyraźnie że operator miał zamiar odpowiedzieć na czas
    ale poczta go zawiodła. Pierwsza próba doręczenia 32 go dnia.

    Jakie to wywołuje skutki dla szans w postępowaniu sądowym?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 8. Data: 2009-05-26 13:30:34
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazekspełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    k...@o...pl pisze:
    >> Dnia Tue, 26 May 2009 14:41:57 +0200, MarekM napisał(a):
    >>
    >>> Poza tym, operator ma _odpowiedzieć_ w 30 dni - czyli
    >>> wysłać list przed upływem tego terminu.
    >> Tak to tylko w postępowaniu sądowym.
    >> W zwykłym życiu stosuje się art. 61 par. 1 kc.
    >
    > reklamacja złożona w salonie przybita pieczątka i datownik
    >
    > stempelek nadania jest z 28-go dnia. Priorytet, czyli
    > powinno było dojść z 80% pewnością w 29 dzień a 20% w 30-ty
    >
    > widać wyraźnie że operator miał zamiar odpowiedzieć na czas
    > ale poczta go zawiodła. Pierwsza próba doręczenia 32 go dnia.
    >
    > Jakie to wywołuje skutki dla szans w postępowaniu sądowym?


    IMHO należy tutaj traktować to analogicznie jak odpowiedź na
    reklamację z tytułu niezgodności z umową - tam jest 14 dni na odpowiedź.
    Sąd się wypowiedział, że liczy się data nadania listu poleconego.

    --
    Liwiusz


  • 9. Data: 2009-05-26 13:32:01
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazekspełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Jakie to wywołuje skutki dla szans w postępowaniu sądowym?
    >
    Takie, że masz szanse odzyskać reklamowane 5zł i nic ponadto.
    Jesli nie wierzysz, to spytaj rzecznika konsumentów:
    http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=553
    zamiast pytać przypadkowe osoby na grupie o telefonach...
    S.


  • 10. Data: 2009-05-26 13:45:57
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Olgierd pisze:

    >> Poza tym, operator ma _odpowiedzieć_ w 30 dni - czyli wysłać list przed
    >> upływem tego terminu.
    > Tak to tylko w postępowaniu sądowym. W zwykłym życiu stosuje się art. 61
    > par. 1 kc.

    Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).

    Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.

    --------------------

    Szanowny Panie Marku,
    w nawiązaniu do Pana wiadomości skierowanej do Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej w dniu 29 września
    2008 r., pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia:

    [...]

    Odnośnie Pańskich wątpliwości, co do pisemnej formy odpowiedzi na
    reklamację informuję, iż kwestię tą normuje cytowane przez Pana
    Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w
    sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U.Nr 226, poz.
    2291). Przepis § 7 wyżej wymienionego rozporządzenia stanowi, iż
    jednostka dostawcy udziela w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację.

    Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
    na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym. Zgodnie z
    treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    została rozpatrzona.

    Wyjaśniając podnoszoną przez Pana kwestię niemożliwości stwierdzenia w
    jakim terminie Operator rozpatrzył reklamację należy stwierdzić, iż
    zgodnie z § 7 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1
    października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz
    warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej,
    w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na
    reklamację powinna zostać dostarczona reklamującemu przesyłką poleconą.
    Niewątpliwie regulacja powyższa stwarza możliwość kontroli terminu w
    jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.

    [...]

    (informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku
    Telekomunikacyjnego)

    Pozdrawiam serdecznie
    M... S....
    Gabinet Prezesa
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
    ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: