  • 1. Data: 2010-04-11 19:04:18
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "fs" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hpsveo$l9u$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Znajoma ma Chevroleta Spark (przesiadła się z Seicento) i sobie chwali z

    Wielu go chwali, to kolejna wersja popularnego matiza.
    Każde auto z nowej serii produkcyjnej w razie awarii bedzie czekać na części
    zamienne.

  • 2. Data: 2010-04-11 22:22:34
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    > Wielu go chwali, to kolejna wersja popularnego matiza.
    > Każde auto z nowej serii produkcyjnej w razie awarii bedzie czekać na
    > części zamienne.

    1. Rozumiem że piszemy o nowym sparku a nie o tym, który
    na zachodnich rynkach sprzedawany był jako chevrolet matiz
    (de facto matiz po facelifcie).
    2. Jeśli już piszemy o tym starszym sparku to polecam zbadać ile części z
    matiza
    pasuje. Rozrząd - zmieniony względem matiza, tylne zawieszenie - zmienione,
    elektryka zmieniona, blachy zmienione. Nie mówię już o głupiej przekładni
    kierowniczej, na którą czekałem 10 dni w serwisie, a ma lekko zmienione
    mocowania względem matiza - znaczy się - nie pasuje...
    Problemem jest nawet wymiana wentylatora na matizowy (inna obudowa)
    i piór wycieraczek (inna długość).
    Z rzeczy które pasują - hamulce, amortyzatory przednie, dół silnika,
    uszczelki silnika, lampka sufitowa, antena, żarówki, przyciski szyb
    elektrycznych, lusterko wsteczne
    wewnętrzne... :]
    Będzie dobrze z częściami ale na szroty musi trafić jeszcze trochę rozbitków
    zza zachodniej
    granicy...

    Pzdr
    Paweł

  • 3. Data: 2010-04-11 23:34:05
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > 1. Rozumiem że piszemy o nowym sparku
    Tak, mówimy o nowym Sparku, rocznik 2010.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2010-04-12 21:17:37
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, mówimy o nowym Sparku, rocznik 2010.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Podzwoń po serwisach żeby sprawdzić koszt przeglądów.
    Możliwe że taniej Ci wyjdzie kupienie używanego i naprawianie go
    u sprawdzonego mechanika. W tej klasie jeśli naprawdę coś zaczęłoby Ci się
    sypać,
    naprawa kosztuje zazwyczaj mniej niż koszt standardowego przeglądu
    w ASO. Z tego co widzę po swoim - auto bardzo traci na wartości,
    mimo że ogólnie to wciąż prawie nówka... Jeden przegląd w ASO
    Opla/Chevroleta to 800 zł, chociaż ostatnio zaczęli mówić o 500 zł
    (zobaczymy w praktyce). Dodam że za naprawę gum zawieszenia
    w matizie, które to akurat są podobne jak w sparku zapłaciłem 60 złotych.

    A poza tym - jeśli już wybierasz Chevroleta to polecam jednak Aveo.
    Większe, ładniejsze, dużo łatwiej o części (w końcu auto montowane też
    w Polsce), a co najciekawsze podobne cenowo o ile nawet nie tańsze.
    Z parkowaniem też chyba nie problem, bo to nie jest aż taka limuzyna.

    Pozdrawiam
    P.S.

  • 5. Data: 2010-04-14 14:11:56

    Użytkownik "Ewa" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tak, mówimy o nowym Sparku, rocznik 2010.

    Takie coś czytałaś?
    http://www.autocentrum.pl/oceny/chevrolet/spark/

    Może dacia lepsza?
    http://www.autocentrum.pl/oceny/dacia/sandero/