  • 1. Data: 2014-11-29 18:37:38
    Temat: Przedłużacz USB? Aktywny?
    Od: Oje Ejo <o...@y...ru>

    Jaki można wykorzystać przedłużacz USB? Jak długi i czy wprowadza
    jakieś zakłócenia i/lub wytłumienia? Jaki trzeba, czy aktywny czy
    pasywny?

    Pewnie pytanie ma bardziej powszechny charakter...

    ALE w konkretnej sytuacji chcę przedłużyć o kilka dobrych metrów - aby
    w taki sposób podłączyć tuner DVB-T "dongle" daaaleko poza komputerem
    itp. i innymi klamotami ponieważ widzę że wprowadzają one zakłócenia
    (BER wzrasta w miarę włączania róznych urządzeń).

    Poza tym chyba lepiej i wygodniej wygląda przedłużacz USB niż kabel
    koncentryczny.
    Wyobraźmy sobie że lepiej postawić owo dongle DVB-T gdzieś w warunkach
    dobrego odbioru wraz z anteną - o kilkanaście metrów, albo
    KILKADZIESIĄT metrów dalej!!!

    Podobnoż istnieją przedłużacze USB radiowe? Albo takie przez sieć
    elektroenergetyczną? Podajcie link do takiego cuda, gdzie można kupić?

  • 2. Data: 2014-11-29 19:22:09
    Temat: Re: Przedłużacz USB? Aktywny?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/29/14 18:37, Oje Ejo wrote:
    > Podobnoż istnieją przedłużacze USB radiowe? Albo takie przez sieć
    > elektroenergetyczną? Podajcie link do takiego cuda, gdzie można kupić?

    A może coś takiego?

    Przedłużacz USB po skrętce RJ45 CAT5, CAT5e, CAT6 do 50m

    http://allegro.pl/przedluzacz-usb-po-skretce-rj45-ca
    t5-5e-6-50m-wwa-i4782889201.html
    http://allegro.pl/przedluzacz-usb-po-skretce-utp-rj4
    5-unitek-y-2505-i4796355156.html

    Ale nie wiem czy takie coś da radę współpracować z donglem DVB-T.

    A jeżeli da - to możeby puścić tę "skrętkę" jeszcze przez Wi-Fi? ;)

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 3. Data: 2014-11-29 19:25:54
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/29/14 19:22, Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    >

    > Ale nie wiem czy takie coś da radę współpracować z donglem DVB-T.
    >
    > A jeżeli da - to możeby puścić tę "skrętkę" jeszcze przez Wi-Fi? ;)

    ...poprzez AccessPointy, wtedy można by postawić tę
    antenę z DVB-T-USB naprawdę daaaleeeko! :)

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 4. Data: 2014-11-29 20:12:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-29 o 19:25, Yerine Ictimai pisze:

    t5-5e-6-50m-wwa-i4782889201.html

    5-unitek-y-2505-i4796355156.html

    > ...poprzez AccessPointy, wtedy można by postawić tę
    > antenę z DVB-T-USB naprawdę daaaleeeko! :)

    Nie wiem czy to poprzez AccesPointy działa, ale obawiam się że jest to
    tylko wzmacniacz wykorzystujący skrętkę jako mniej podatne na zakłócenie
    medium transmisyjne, w zastosowanym typie przedłużacza.

    W każdym razie w robocie mam i przedłużacze 5m aktywne, na końcu którego
    siedzi HUB aktywny D-Linka a w nim klawiatura z trackbalem, czytnik
    kodów kreskowych, czytnik kluczy identyfikacji bezprzewodowej oraz ekran
    dotykowy i to działa.
    Tak samo mam z szafy z komputerem podłączony ekran dotykowy panela przez
    takie właśnie "po skrętce" przedłużacze. I działa.
    Nie wiem, czemu dongiel USB miałby nie działać - chyba tylko z jednego
    powodu - ile on prądu żre?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-11-29 21:16:14
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W skrócie:
    Przedłużacze przez RJ45 zamieniają tylko elektryczny interfejs. Nie
    wnikają co się transmituje i w jakim standardzie. Teoretycznie działają
    więc z każdym urządzeniem i z każdym systemem. Ich długość jest z
    oczywistych względów ograniczona. W praktyce nadają się jedynie do
    urządzeń USB 1.1 przesyłających dane z małą prędkością.
    Przedłużacze przez LAN nie mają ograniczenia odległości. Wymagają jednak
    zainstalowania odpowiednich sterowników i obsługują tylko wybrane
    urządzenia np. myszki, klawiatury, drukarki.
    Podział pasywny/aktywny polega jedynie na dodaniu dodatkowego zasilacza 5V.

  • 6. Data: 2014-11-29 22:26:26
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/29/14 21:16, Pawel2420 wrote:
> [...]
    > więc z każdym urządzeniem i z każdym systemem.
    > W praktyce nadają się jedynie do
    > urządzeń USB 1.1 przesyłających dane z małą prędkością.

    A dlaczego?

    > Podział pasywny/aktywny polega jedynie na dodaniu dodatkowego zasilacza 5V.
    A przedłużacze aktywne powiedzmy kilkanaście metrów mają praktyczne
    ograniczenia prędkości?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 7. Data: 2014-11-29 22:54:24
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-11-29 o 22:26, Yerine Ictimai pisze:

    > A dlaczego?
    Przedłużacz ma bardzo prosty konwerter. Być może na małe odległości
    zadziała z USB 2.0 ale tego nie wiem. Ten co ja używam ma instrukcji
    wyraźnie zaznaczone, że działa tylko z USB 1.1

    > A przedłużacze aktywne powiedzmy kilkanaście metrów mają praktyczne
    > ograniczenia prędkości?

    Moim zdaniem:
    Przedłużacz "USB over LAN" zawsze jest "aktywny". Zasięg działania jest
    ograniczony jedynie możliwościami sieci LAN.

    Przedłużacz przez RJ45 może być aktywny lub pasywny.
    W aktywnym dołożono jedynie zasilacz. Urządzenie jest zasilane więc
    lokalne. W pasywnym urządzenie jest zasilane przez przedłużacz z portu USB.

  • 8. Data: 2014-11-30 10:01:22
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "Oje Ejo" <o...@y...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wyobraźmy sobie że lepiej postawić owo dongle DVB-T gdzieś w warunkach
    > dobrego odbioru wraz z anteną - o kilkanaście metrów, albo

    Może lepiej przedłużyć antenę DVB-T, a nie samo dongle?
    Powinno być łatwiej puścić sygnał z anteny po koncentryku do dongla.

    --
    TC

  • 9. Data: 2014-11-30 14:49:22
    Od: Oje Ejo <o...@y...ru>

    On 11/30/14 10:01, Ciemny wrote:

    > Może lepiej przedłużyć antenę DVB-T, a nie samo dongle?
    > Powinno być łatwiej puścić sygnał z anteny po koncentryku do dongla.

    Jaki widzisz (już z początkowego postu) nie lepiej przewód
    koncentryczny. Lepiej żeby dongle znajdowało się jak najdalej od
    urzządzeń zakłócających.

    Poza jakiś sprzedawca gdzieś oferował przedłużenie USB poprzez sieć
    prądowo-energetyczną, oczywiście w zestawie odpowiednie adaptery: z
    jednej strony wtyczka do prądu do zwykłego gniazdka domowego, a po
    przeciwej stronie... kabelek USB :)

    Jakby coś takiego wykorzystać aby np. antenę z donglem postawić z
    kompletnie przeciwengo końca mieszkania, np. od przeciwnej elewacji
    budynku.
    Inaczej przeciąganie koncentryka przez całą długość mieszkania to koszmar...

  • 10. Data: 2014-12-01 12:18:27
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.11.2014 um 18:37 schrieb Oje Ejo:
> [...]
    >
    > Podobnoż istnieją przedłużacze USB radiowe? Albo takie przez sieć
    > elektroenergetyczną? Podajcie link do takiego cuda, gdzie można kupić?

    Mam przedłużacz bezprzewodowy, system nazywa się UWB (universal wireless
    bus), ale specjalnie zadowolony nie jestem. Kupiłem w USA jakieś 10 lat
    temu.
    Przedłużacze aktywne nie są "takie głupie" jak tu w tym wątku pisano.
    Technicznie rzecz biorąc są to jednoportowe hub-y. Na takich
    "przedłużaczach" zrobiłem kiedyś połączenie centrali telefonicznej w
    piwnicy na 1 piętro przez przewód kominowy. Miałem podłączone 2
    przedłużacze szeregowo i zasilanie niezależne. Jako kabel dałem skrętkę
    CAT5, bo miałem. Jedna skrętka danych, pozostałymi zasilałem oba
    przedłużacze. Chodziło bezproblemowo na USB 2.0.
    Trzeba tylko pamiętać, że dowolny segment nie może być dłuższy niż 5m
    (najlepiej <5yd, czyli jakieś 4.5m) i nie więcej niż 5 segmentów w sumie.

    Waldek