  • Data: 2016-09-20 20:52:55
    Temat: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:57e175ba$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale to wlasnie ma byc sygnal z anteny, tylko ze zbiorczej, czy jak to sie
    > nazywa. W sensie jedna antena na caly blok.

    Jeśli w instalacji są rozprowadzane tylko programy dostępne naziemnie, to
    wtedy ma szansę dobrze działać.

    > A czemu sie enie nadaje do kablowki?

    Wzmacniacze są projektowane na określony maksymalny poziom napięcia
    wejściowego. Po przekroczeniu tego napięcia maksymalnego na wejściu, w
    sygnale wyjściowym pojawiają się znaczące zakłócenia, tzw. przesterowanie
    wzmacniacza.
    W kablówce jest przesyłanych około 60 nośnych z programami TV, z anteny
    naziemnej odbiera się teraz zwykle od 3 do kilkunastu nośnych (z czego
    zwykle 3 mają duży poziom, a reszta jest o wiele słabsza). Pojawienie się
    każdego dodatkowego sygnału nośnej powoduje zwiększenie amplitudy napięcia
    wejściowego, aż do przesterowania wzmacniacza.

    > Nie wykluczam, choc w ustawie jest napisane co nowe mieszkanie musi miec:
    >
    > ====
    > 4) antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów
    > telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy
    > naziemny;
    >
    > 5) antenowa instalacja zbiorowa służąca do odbioru cyfrowych programów
    > telewizyjnych i radiofonicznych rozpowszechnianych w sposób rozsiewczy
    > satelitarny;
    > ====

    Pisałeś wcześniej, że w Twojej instalacji jest tylko RTV, bez SAT.

    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

    > Nowe.

    W nowych mieszkanaich montują najczęściej instalację we wszystkich
    pomieszczeniach. Czy na pewno w tym drugim pokoju nie ma już założonego
    gniazda?
    Sprawdź czy gdzieś przy drzwiach wejściowych nie masz skrzynki
    rozgałęziającej sygnały. Wtedy od niej pociągniesz nowy kabel do drugiego
    pokoju i wstawisz w nią normalny rozgałęźnik.

    > A myslalem, ze beedzie taka sama zasada jak przy antenie.

    Zasada jest taka sama, fizyka się nie zmienia, ale zmieniają się parametry
    układu. Anteny mogą mieć impedancje falowe zupełnie inne od 75 omów, np. 300
    omów. Kable połaczeniowe pomiędzy nimi dobiera się pod względem impedancji
    falowej pod konkretny projekt, np. jako 150 omów.

    > Czyli jak zamienie to gniazdko RTV na F-ki i przykladowo
    > podlacze wzmacniacz nie ta strona co trzeba, to nic sie enie stanie epoza
    > mieszkaniem?

    Dopóki będzie to taki wzmacniaczyk, to nie. Musiałbyś podłączyć do kabla
    wzmacniacz kilkuwatowy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba