  • 1. Data: 2017-08-04 09:32:43
    Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 04.08.2017 o 01:13, Yerine Ictimai pisze:
> [...]
    > przycisk do ich przelaczania jest pod obudowa tejze lampki!
    > Przelaczyc ja mozna po zatrzymaniu roweru i dosiegnieciu lampki
    > gdzies z tylu, problematyczne.
    >
    > Poradzcie jak zrobic przelacznik z przodu, np na kierownicy
    > roweru, np dla takiej fajnej i taniej lampki ladowanej energia
    > solarna? Albo po prostu pokazcie oferte gotowego
    > produktu?
    >
    > Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
    > niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
    > obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?

    DIY
    Są takie czołówki na 2x18650, które na zasobniku ogniw mają czerwoną
    diode. czyli na czole masz dość silne źródło światła białego a za głową,
    z tyłu światełko czerwone. ja taką lampę oderwałem od uchwytu i
    dorobiłem do niej uchwyt na pionową rurę kierownicy (centralnie, nie
    majta mi się przed oczami). (Docelowo same ogniwa umieszczę wewnątrz
    pionowej rury widelca.) Mnie ta czerwona diodka się nie przydaje, ale Ty
    byś mógł sobie w to miejsce podłączyć kabelek do tylnych diodek.
    _diodek_, a nie lampy. wtedy jednym pstryczkiem załączałbyś przód i tył.

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-08-04 10:19:51
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 09:49, Yerine Ictimai pisze:

    > Ale byloby fajnie aby przelaczac te tryby z kierownicy. A jednak
    > widac jak migaja, nawet jak lampka jest na bagazniku albo
    > blotniku, widac poswiate.
    >
    > Po prostu miganie lampki zmniejsza zuzycie pradu, i to znacznie, i
    > poprawia widocznosc, tez znacznie (zmieniajacy sie obiekt
    > bardziej przykuwa uwage). Pomierzcie to zobaczycie jak bardzo
    > zmniejsza sie zuzycie pradu, zwlaszcza przy miganiu
    > "seriami".

    Kolego jako że grupa jest elektroniczna,
    Bierzesz obudowę na 2 ogniwa 18560
    przez włącznik zasilasz nieśmiertelne NE555
    z jego wyjścia przez rezystor zasilasz
    2-3 diody LED czerwone.
    Wszystko do zrobienia w ciągu godziny.
    Wartości elementów wyliczysz lub
    dobierzesz na wyczucie...

    Jeśli to jest problem to możesz
    do oryginalnej lampki równolegle do
    włącznika dopiąć kabel i drugi
    przycisk umieścić na kierownicy
    blokując na pcb styki kondensatorem
    10-100nF...
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2017-08-04 17:02:34
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 13:15, Yerine Ictimai pisze:

    > Po to moze aby zewrzec indukujace sie na przewodach prady z fal
    > radiowych wokol?
    Dokładnie żeby sama się nie wyłączała gdy podjedzie
    jakieś auto czy coś podobnego...

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2017-08-05 10:29:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-05 o 02:15, Yerine Ictimai pisze:

    > A jak zabezpieczyc w wersji z wyprowadzeniem diod na tyl roweru (a
    > uklad z zasilaniem i przelacznikiem z przodu)?

    Przypuszczam, że w praktyce nie trzeba.
    To ja pisałem o prawdopodobnych problemach bo podejrzewałem, że w lampce
    jest przetwornica. Ale skoro przetwornice są tylko w przednich lampkach
    to zakłócenia zbierane przez przewód do LEDów nie powinny mieć żadnego
    wpływu na lampkę. LEDy sa sterowane z "silnego" wyjścia, a przycisk
    wchodzi na "wrażliwe" wejście.
    P.G.