    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przeywornica AC-DC ze wspolnym neutralem??
    Date: Fri, 29 Mar 2019 13:06:12 +0100

    W dniu 2019-03-28 o 15:14, Marek pisze:

    > Są tylko dwie żyły. Niebieska połączona z N na płytce przetwornicy.
    > Brązowa z L na przetwornicy. Wtyczka  ma dziurę w gumowej obudowie na
    > boleć ochronny.

    To wszystko razem może sugerować, że projektant założył, że neutralny
    jest na pewno w konkretnej pozycji - bo po co stosowałby kabel z taką
    'dziwną' wtyczką.

    Spotkałem się z UPSem w którym zależnie czy wetknęło się wtyczkę do
    dolnego, czy górnego gniazda z gniazda podwójnego to obudowa komputera
    kopała lub nie. Chyba jakieś filtry EMC zakładały, który jest neutralny.
    Głowy nie dam bo dawno dość było, ale chyba ten UPS znalazł się potem na
    liście niebezpiecznych urządzeń.
    P.G.