eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczne › Re: Pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl> <oi6io6$fic$1@node2.news.atman.pl>
    <oi6kls$je0$1@dont-email.me> <oi6nes$p9v$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <oi97b1$v9m$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <oi97b1$v9m$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Pytanie teoretyczne
    Date: Mon, 19 Jun 2017 21:40:57 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.158.238
    X-Trace: 1497901258 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15195 83.27.158.238:62738
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2580746664
    X-Received-Bytes: 3002
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608054
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oi97b1$v9m$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 19.06.2017 o 09:03, WS pisze:
    >> Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral
    >> wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na
    >> tym podjezdzie... >Ekonomicznie lepiej wyjdzie.

    >Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
    >że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
    >silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
    >kręcenie nim paliwem.

    IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    Im wieksze, tym wieksza strata.

    Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
    stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    >> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >> klopoty...

    >W sumie na 5 również.
    >Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
    >mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...

    Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.
    Moze byc tez plaska droga, pojazd nadmiar predkosci wytraci.

    Albo w ogole plasko - na budziku mam 120, za 2 km jest zakret, na
    ktorym powinienem miec 60, jak jechac.

    Tak, wiem jak jechac - wrzucic najwyzszy bieg, bez gazu zwolnic do 60
    czy 70, a potem dotoczyc sie z ta predkoscia do zakretu :-)
    Choc alternatywnie ... na luz i zgasic silnik :-)

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: