-
Data: 2017-06-19 21:40:57
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oi97b1$v9m$...@n...news.atman.pl...
W dniu 19.06.2017 o 09:03, WS pisze:
>> Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral
>> wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na
>> tym podjezdzie... >Ekonomicznie lepiej wyjdzie.
>Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
>że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
>silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
>kręcenie nim paliwem.
IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
Im wieksze, tym wieksza strata.
Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
(tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.
>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
>> klopoty...
>W sumie na 5 również.
>Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
>nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
>mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.
Moze byc tez plaska droga, pojazd nadmiar predkosci wytraci.
Albo w ogole plasko - na budziku mam 120, za 2 km jest zakret, na
ktorym powinienem miec 60, jak jechac.
Tak, wiem jak jechac - wrzucic najwyzszy bieg, bez gazu zwolnic do 60
czy 70, a potem dotoczyc sie z ta predkoscia do zakretu :-)
Choc alternatywnie ... na luz i zgasic silnik :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.17 21:39 r...@k...pl
- 19.06.17 21:47 Przemyslaw P.
- 19.06.17 22:11 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:16 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:21 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:28 J.F.
- 19.06.17 23:00 Budzik
- 19.06.17 23:56 Zenek Kapelinder
- 20.06.17 00:47 Przemyslaw P.
- 20.06.17 00:57 RadoslawF
- 20.06.17 03:18 J.F.
- 20.06.17 06:25 Shrek
- 20.06.17 06:32 Shrek
- 20.06.17 10:49 J.F.
- 20.06.17 10:53 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=