  • 41. Data: 2018-08-03 16:09:38
    Temat: Re: RFID czy cos..
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 08:54:10 UTC-5 użytkownik BaSk napisał:

> [...]
    > właśnie wypadł.
    > 10 k to oczywiście dla pracowitego kompa nie tak wiele, ale bywa, że
    > losuje się ze zbioru, określonego liczbą mającą 10 k... cyfr!
    > i co z tym zrobić droga redakcjo? Ano - cóż: przyjąć po prostu można (a
    > chyba nawet po prostu *trzeba*), że prawdopodobieństwo powtórnego
    > wyciągnięcia tego samego królika z kapelusza, jest nikłe, a na dodatek
    > to już da się sprawdzić. No bo rzecz w tym, że obecność jakichś "dziur"
    > w zbiorze do losowania -- nieco wymaganą "losowość" zaburza. najwyraźniej

    Tutaj chyba standardowo sprawdzi sie stara zasada, zamiast cpu uzyc pamieci.
    Ja bym chyba na pierwszy rzut po prostu wrzucil calosc do tablicy, lub listy.
    I losowal pozycje z tablicy, usuwal wylosowana i losowal pozycje miedzy 0 a n-1 bo
    worek krotszy.

    Choc pewnie sa metody aby zmieniac zawartosc worka bardziej kreatywnie...

    Nie jestem pewien czy ignorowanie juz wylosowanej liczby i ponawianie losowania jest
    tozsame z skracaniem worka. prawdopodobienstwo jest nieintuicyjne (pary kostek czy
    zmiana bramek).

  • 42. Data: 2018-08-03 20:42:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

    > Wypal BD w 3-4 min :)

    Gas torch i leci w 3-4 sekundy :))
    Ostatecznie - efekt placebo - chcemy tenteges, zadajemy kompowi (tato, ja
    chceeem chceem chcem chceeem...), komp podstawia zasób, a my pytkę "dummy" w
    łapki, wsadzamy do odtwarzacza, tenże, uczulony już przez kompa, że my
    chcemy chcemy chceeemy, kręci zasobem, ale nam stwarza wrażenie, że to ta
    włożona płytka, zawiera chcianą przez nas treść... I tak tym symuluje, że
    niby kr.ęci pytką, niby nawet mechanizm skwierczy, a de fakto, to tylko taka
    zapchajdziurka, gdzie użyszkodnikowi (za jego wiedzą) mydli się oczy udając,
    że to TA WŁAŚNIE płytka zawiera naszą treść. I w bogim orzeświadczemu
    niańczymy ją w palcach a właściwe PCM skapuje sobie z poszczególnych bloków
    NTFS, czy Protogona/ReFS-a... Coś w stylu pokazów sztuki iluzji, gdzie
    wiemy, ze tam czarów żadnych nie ma, ale chcemy, by nas oszukiwano i jeszcze
    za to płacimy :)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 43. Data: 2018-08-04 17:16:06
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.08.2018 02:03, Marcin Debowski wrote:

    > Skąd projektor będzie wiedział gdzie ta płyta jest?

    A w przypadku naklejek skąd ma wiedzieć jaki kod jej przykleiłeś?
    Musisz to wcześniej wpisać do komputera.
    W rozwiązaniu z projektorem po wpisaniu nowej płyty do komputera po
    prostu wskazujesz miejsce gdzie ona powinna być. Może być to
    zrealizowane przez przesunięcie myszką czy klawiaturą wskaźnika
    wyświetlającego się na półkach, ewentualnie wpisanie np. półka 3, pozycja 4.

    --
    Mirek.

  • 44. Data: 2018-08-05 18:18:53
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > No a jak przyjdzie nowa pozycja to co robisz? Masz tyle luzów?

    Wkładam w odpowiednie miejsce. Jeszcze trochę luzu mam, na kilka
    miesięcy wystarczy ;) Ale w planach jest już nowy regał tylko na płyty.

    Jakub Rakus

  • 45. Data: 2018-08-06 17:20:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mam dość dużą kolekcję różnych płyt w której mimo okresowych wysiłków
    >zapanowuje burdel. 2, spore, wielosegmentowe stojaki na płyty i
    >poszukiwania jednej w tym całym buszu.

    >Widze to tak, łaże z jakiś czytnikiem i zamiatam nim po regałąch, a
    >on mi
    >pipa. Coś na zasadzie wykrywasza kabli pod napięciem w ścianie. Jak
    >zrealizować taką funkcję, żeby mi coś pokazywało gdzie znajduje się
    >jakaś płyta przynajmnie z dokładnością do tych kilkunastu
    >centymetrów?

    https://www.youtube.com/watch?v=5Ly7e9sJF5w

    Ciekawe jaki to ma naprawde zasieg ...

    J.

  • 46. Data: 2018-08-07 06:32:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-02, Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Potrzebujesz tagi pracujące w tzw RTF Mode, czyli czytnik wysyła
    > zapytania z listy i odpytuje każdy tag z osobna. Inaczej wszystkie tagi

    Próbowałem góglać i wychodza mi główni linki do publikacji via research
    gate.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2018-08-07 06:38:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=5Ly7e9sJF5w
    >
    > Ciekawe jaki to ma naprawde zasieg ...

    No jakby coś w tym stylu, bo zdaje się odróżnia indywidualne tagi, tle,
    że nie wiem czy poradziłoby sobie z tak gestym upakowaniem jakie jest na
    półce z płytami.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2018-08-07 06:41:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-04, Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > A w przypadku naklejek skąd ma wiedzieć jaki kod jej przykleiłeś?
    > Musisz to wcześniej wpisać do komputera.

    Nie łąpiesz problemu. On ma mi pokazać gdzie jest zapodziana płyta a nie
    gdzie jest płyta, która powinna być na miejscu i jest na tym miejscu.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2018-08-07 06:43:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-03, HF5BS <h...@...pl> wrote:

> [...]
    > wiemy, ze tam czarów żadnych nie ma, ale chcemy, by nas oszukiwano i jeszcze

    No to juz prędzej, tylko musiałbym o tym nie wiedzieć :)

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2018-08-07 06:44:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-03, JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Przecież "drzewo numeracji" może być niezwykle elastyczne:
    > 1. 2. 2,1 2,2 2,21
    > aż do 2,21,11,21111 etc.
    > Tak numerując możesz zawsze pomiędzy 2 dowolne płyty wścibolić kolejną,
    > i jeszcze kolejną, i numerów Ci nie zabraknie

    Pierniczyc numery. Miejsca na półce zabraknie. Gorzej. Już zabrakło.

    --
    Marcin