  • 1. Data: 2018-08-02 00:38:47
    Temat: Akcelerometr z IEPE
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Czy ktokolwiek bawił się takim czujnikiem/przetwornikiem?
    Najprawdopodobniej będę musiał podłączyć się w takim standardzie i
    zastanawiam się czy kupić gotowy wzmacniacz/konwerter, czy też zrobić
    coś samodzielnie dopasowane do własnych potrzeb*. Ktoś ma doświadczenie
    z własnym ustrojstwem?

    Potrzebuję zobaczyć na oscyloskopie wykres drgań i szukam metody.
    Zastosowanie być może jednostkowe, więc chcę wydać na to jak najmniej,
    ale nie chcę aby wyniki były od czapy. Jak zwykle dylemat.
    A może jakiś inny czujnik?

    Irek.N.
    * bateryjne więc step-up z 9V na powiedzmy 25V, dalej XTR111 TI i BNC,
    wydaje się proste...

  • 2. Data: 2018-08-03 15:34:12
    Temat: Re: Akcelerometr z IEPE
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 00:38:36 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > A może jakiś inny czujnik?
    >
    > Irek.N.
    > * bateryjne więc step-up z 9V na powiedzmy 25V, dalej XTR111 TI i BNC,

    Baaardzo dawno temu też miałem taką potrzebę, ale gotowych akcelerometrów wówczas nie
    było. Drgania miałem rzędu kilkuset Hz. Wykorzystałem maleńki magnesik i hallotron.

  • 3. Data: 2018-08-03 15:35:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 15:34:14 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Baaardzo dawno temu też miałem taką potrzebę, ale gotowych akcelerometrów wówczas
    nie było. Drgania miałem rzędu kilkuset Hz. Wykorzystałem maleńki magnesik i
    hallotron.

    ==========

    Albo jeszcze inna metoda. Podpowiedź: gitara elektryczna.

  • 4. Data: 2018-08-03 18:54:58
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    nie było. Drgania miałem rzędu kilkuset Hz. Wykorzystałem maleńki magnesik i
    hallotron.
    > Albo jeszcze inna metoda. Podpowiedź: gitara elektryczna.

    Fakt, też metoda.
    Do 1kHz mogę laserowym mierzyć odległość. Czujnik mam, może warto sprawdzić.
    Bardziej liczyłem że ktoś z IEPE miał doczynienia.

    Miłego.
    Irek.N.