  • Data: 2020-05-16 18:37:42
    Temat: Re: Rdzeń trójfazowy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Wiec nie tyle chałupniczą, co laboratoryjną.

    Tylko to nie jest fajans na muszlę klozetową, musi mieć odpowiednią
    mikrostrukturę. Skład mieszanki, sposób rozdrabniania, sposób wyciskania
    na prasie, profil termiczny podczas wypalania -- to po prostu trzeba
    "umić". Wybacz, ale wątpię, że politechnika ma know-how.

    > Nie musza byc w handlu - dzwonisz do producenta, pytasz jakie kawalki
    > moga ci dostarczyc.

    No chyba właśnie tak -- trzeba mieć dostęp do centrum R&D producenta w
    ramach współpracy z akademią, inaczej tego nie widzę.

    > Ale mozesz tez spojrzec na to, ze to jest rdzen z gruba centralna
    > kolumna i trzema bocznymi. Sa rdzenie z 1 bokiem, 2, 4 - to czemu nie
    > z 3 ?

    Ale w czym to uchybia jego trójfazowości?
    Poza tym za separację strumieni odpowiada nie kolumna środkowa, tylko
    szczeliny w kolumnach zewnętrznych. Wprowadzają do obwodów magnetycznych
    taką reluktancję, że strumień wybranego ramienia niemal nie wnika do
    pozostałych. A że i tak je musisz mieć, by dostroić stosunek Lm do Lr,
    to tym lepiej -- i w sumie o tym jest ta praca.

    A sztuczka jest dość stara, tylko spotkałem ją w praktyce tylko
    w przypadku rdzeni E, w tym planarnych. Szczelinujesz kolumny
    zewnętrzne, a nie wewnątrzną, jak to się typowo robi. Magnetycznie rdzeń
    E rozpada Ci się na dwa rdzenie U.

    > Ale widac, ze jest wyraznie grubszy.
    > No coz, moze precyzyjnie policzyli na ile ma byc grubszy, i taki
    > zrobili.

    Dokładnie tak.

    Pozdrawiam, Piotr