    Subject: Re: Rdzenie do transfluksorów
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Tue, 9 Feb 2016 14:37:33 +0100

    > Nie takie znowu miliony, może najwyżej z jeden. Pojemności pamięci
    > nie były wtedy jeszcze liczone w megabajtach. A średnice rdzeni
    > poniżej milimetra. Coś mi się kołacze po głowie wielkość 0,38 mm,
    > ale nie wiem czy dobrze kojarzę. W każdym razie rdzenie na duży
    > komputer, to może jakieś poł litra. Worek po cemencie, by starczył
    > na ho ho ho (a może i jeszcze więcej).

    Wg informacji przekazanych nam podczas oprowadzania po ośrodku
    obliczeniowym PG "nasz" R32 miał 128kB, ale czy to było 128kx8, czy x32,
    to ja tego nie wiem (wtedy jeszcze nie do końca było wiadomo jak
    traktować bajt). W każdym razie był to rok 1985 i był już po wymianie na
    2MB pamięci półprzewodnikowej (tu też nie wiem czy x8 czy x32)
    zajmującej niewielką część szaf przeznaczonych na ferrytową.
    Ale według wiki, mógł mieć nawet 1MB ferrytowej.
    Odra to miała chyba 64k, nie pamiętam dobrze.

    Pozdrawiam

    DD