    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rdzenie ze szczeliną
    Date: Wed, 02 Sep 2015 22:06:51 +0200
    <ms4p0l$42m$1@node2.news.atman.pl> <ms6dcg$f06$1@srv.chmurka.net>
    <ms6i2i$cs6$1@node1.news.atman.pl> <ms6ukn$v4s$1@srv.chmurka.net>
    <ms6vo4$rmg$1@node1.news.atman.pl> <ms73mr$44r$1@srv.chmurka.net>
    <ms79ab$iut$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>

    On 02.09.2015 21:30, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello bartekltg,
    >
    > Wednesday, September 2, 2015, 6:49:14 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale zmiany wykładnika na różnych rdzeniach są na trzecim miejscu po
    > przecinku dla danych katalogowych Ferroxcube (poza najmniejszym i
    > największym rdzeniem). Z moich notatek:

    Czyli nie zawsze. Ale to trzecie miejsce po przecinku
    to trochę dużo jak na inną funkcję udającą tamto.

    > ,,Co ciekawe - współczynnik ma dość spora powtarzalność dla całego
    > szeregu rdzeni E - największy wyszedł dla EF12.6 - 0.774 a najmniejszy
    > dla E63/32/27 - 0.751, dla wartości pośrednich był mniejszy rozrzut -
    > 0.761-0.768 - oczywiście wszystko dla wartości katalogowych."
    >
    > Niestety, nie mogę znaleźć arkusza z wynikami - ale to dość łatwe do
    > odtworzenia.

    Na szybko nie doklikałem się u nich do katalogu, mogę jedynie
    szukać cześci, jak wiem, jak się nazywa;-)

    Na ferrysterze cześć produktów w sklepie ma link do 'pdf'
    w szczegolach produktu, który otwiera stronki tegu typu:
    http://www.feryster.pl/polski/ef3298.php
    ale nie wszystkie. Może źle szukam.

    BTW, mogli by zrobić tam nieco porządku, jak kiedyś chciałem
    pobawi<=ć się transformatorkiem, w końcu znalazłem co chciałem,
    ale się namęczyłem. Z drugiej strony, dla speców możę to jest
    czytelniejsze;-)

    > Żeby jeszcze bardziej zamotać, to wykładnik z wyników pomiarów ze
    > strony Ferystera wychodzi trochę inny. Ale i tak uzyskiwane wyniki są

    To może J.F. miał dobrą intuicję, że metoda pomiaru swoje dokłada.
    W końcu istotne jest nawet, gdzie nawinie się cewkę?

    > lepsze niż uzyskiwane z wzorów czysto teoretycznych.

    Z tym nie da się polemizować, pomiar to pomiar.

    Ale nieraz dobrze wiedzieć, jak coś się zachowuje.
    Ideałem byłoby mieć wzór biorący geomertię i materiał.

    pzdr
    bartekltg