    From: "Roman" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Re:
    Date: Fri, 1 Apr 2011 21:41:19 +0200

    > Piszę też w tym wątku, że hurtowy transport kontenerów powinien odbywać
    > się głównymi korytarzami kolejowymi do punktów zbiorczych (centrów
    > logistycznych), a dalszy detaliczny do konkretnego klienta - samochodem.

    Czyli 24 tony ładunku zamiast jechać jednym tir-em do klienta, pojadą 4-5
    ciężarówkami 9 tonowymi albo 18 busami....genialny sposób na rozładowanie
    korków i zmniejszenie kosztów.....

    > Piszę w końcu, że państwo powinno w takim samym stopniu dbać o
    > infrastrukturę drogową, jak i kolejową (infrastrukturę - nie przewoźników.
    > Mam nadzieję że wyjaśniłem Ci różnicę tych dwóch znaczeń). Co nam,
    > wszystkim kierowcom wyjdzie na zdrowie, bo ściągnie niepotrzebne potoki
    > ładunków z dróg.

    Powinno też dbać o emerytów, rencistów, inwalidów i całą masę innych
    rzeczy.... oczywiście po za przewoźnikami, którym powinno się podnieść
    obciążenia bo przecież z czegoś trzeba sfinansować budowe centrów
    logistycznych i nowej infrastruktury kolejowej....ale to oczywiście dla
    dobra nas kierowców....żebyśmy mogli zapierdalać po drogach bez korków....

    Gdzies tam pisałeś, że transport jest systemem naczyń połączonych....a nie
    sądzisz, że jest nim państwo....podniesienie kosztów transportu podniesie
    ceny wszystkiego....no ale faktycznie może wpłynąc to pośrednio na
    rozładowanie korków...bo może części społeczeństwa nie będzie stać na kupno
    i zatankowanie samochodu....a jeśli pójdą pieszo to będziesz miał pretensje
    do nich, że utrudniaja jazde przechodząć przez jezdnię i utrudniaja
    życie.....tak można w nieskończoność....