  • 51. Data: 2024-01-14 20:21:27
    Temat: Re: Re:Newag- prezentacja z odblokowania pociągow
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Jan 2024 14:19:41 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczekiwaniem innych jest *TYLKO*, aby było to polskie słowo.

    Co się nie podoba w słowie "rozruch"? "Boot" jest najidiotyczniejszym
    slowem l, szczególnie dla anglojęzycznych. "Rozruxh6" ma większy sens
    niż boot.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2024-01-14 21:10:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 20:21, Marek wrote:
    > Co się nie podoba w słowie "rozruch"?

    Nic. Używam go czasami zamiennie z boot. Powoduje interesujące
    konflikty, na przykład w kontekście "sterownik ECU jest w trakcie
    rozruchu". I bądź tu mądry, czy ustawia pointer stosu czy kręci
    rozrusznikiem.

    Precyzja mniejsza.

    > "Boot" jest najidiotyczniejszym
    > slowem l, szczególnie dla anglojęzycznych.

    Dokładnie tak jest. Bo to słowo nie oznacza już niczego poza specyficzną
    czynnością związaną z firmware. Jego pierwotne znaczenie nie ma sensu.
    Wiele słów angielskich musiało powstać nagle, z powietrza, w czasach
    błyskawicznego rozwoju informatyki. Wzięto więc "jakieś" i je użyto
    inaczej. Nic na to nie poradzimy. Choć oczywiście, jesli ktoś jest
    patopariotą, możemy zrobic to samo co oni, jeszcze raz, tylko lokalnie.
    Świat potrzebuje miliona różnych słów na tą samą czynnośc, niewątpliwie.
    Albo lepiej nie.

    > "Rozruxh6" ma większy sens
    > niż boot.

    Ale nie jest dostatecznie precyzyjne.

  • 53. Data: 2024-01-14 21:22:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Jan 2024 17:45:41 +0100, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > Niech cały świat mówi po polsku :-)

    Tego nie sugerowałem.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2024-01-14 21:49:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 21:22, Marek pisze:

    > Tego nie sugerowałem.

    No to może niech jednak mówi po angielsku :-)

    Te wszystkie lokalne nazwy fajne są, ale niespecjalnie potrzebne, MZ
    mnożenie bytów, jak hebe napisał, świat globalizuje się

  • 55. Data: 2024-01-15 06:15:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2024 o 21:49, io pisze:

    > No to może niech jednak mówi po angielsku :-)
    >
    > Te wszystkie lokalne nazwy fajne są, ale niespecjalnie potrzebne, MZ
    > mnożenie bytów, jak hebe napisał, świat globalizuje się

    Tak wmawiają niewolnikom, żeby lepiej służyli i nie buntowali się.

    Już widzę "zglobalizowaną" Francję, Rosję, Chiny a nawet wiele
    pomniejszych narodów.
    Tylko polaczki tak chłoną wszystko co z USA.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 56. Data: 2024-01-15 11:57:17
    Temat: Re: Newag- prezentacja z odblokowania pociągow
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 15.01.2024 o 06:15, Wiesiaczek pisze:

    > Tak wmawiają niewolnikom, żeby lepiej służyli i nie buntowali się.
    >
    > Już widzę "zglobalizowaną" Francję, Rosję, Chiny a nawet wiele
    > pomniejszych narodów.
    > Tylko polaczki tak chłoną wszystko co z USA.

    Od ponad w lat w BIOSach widuje BOOT Menu.
    Naprawdę uważasz że należy teraz zmieniać tego nazwę
    dla Ciebie czy kilku znawców w PL?
    Jak się nie mylę takie menu występuję w wielu krajach
    bo kupowałem komputery polisingowe z różną klawiaturą:
    niemiecką, francuska i menu BIOSa zawsze miało BOOT Menu.
    Jest sens teraz to zmieniać gdy 3 czy 4 pokolenie już
    się nim posługuje?

    Odkrywamy koło od nowa i po PL robimy?
    Dysk twardy też nazwiemy po swojemu?
    --
    pzdr, j.r.

  • 57. Data: 2024-01-15 12:35:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Tak wmawiają niewolnikom, żeby lepiej służyli i nie buntowali się.
    >
    > Już widzę "zglobalizowaną" Francję, Rosję, Chiny a nawet wiele
    > pomniejszych narodów.
    > Tylko polaczki tak chłoną wszystko co z USA.

    A USA skąd ma angielski?

  • 58. Data: 2024-01-15 14:27:43
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 15.01.2024 o 11:57, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > niemiecką, francuska i menu BIOSa zawsze miało BOOT Menu.
    > Jest sens teraz to zmieniać gdy 3 czy 4 pokolenie już

    Akurat dysk twardy jest przetłumaczony, więc nie kombinuj.
    Część terminów informatycznych też może być wspólna, ale już main board
    może być z powodzeniem nazywany płytą główną.
    Po co forsować nazewnictwo obce?

    Tzn. ja wiem :)
    Pracowałem w wielu zagranicznych zakładach w Polsce, (np. Danon, Coca
    Cola i wiele innych) i tam jak pracownik chciał się przypodobać
    szefostwu to zapluł się ale używał terminów angielskich :)))

    A ja chcę mieszkać w swoim własnym domu i stąpać po swych własnych
    schodach... :)))

  • 59. Data: 2024-01-15 14:31:29
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 15.01.2024 o 12:35, io pisze:

    > A USA skąd ma angielski?

    Stąd co Meksyk ma hiszpański.

    Kolonizatorzy wprowadzają swój język, tak już jest.

    Dlatego nie zgadzam się, żeby Polska byłą kolonią, i chociaż jest już po
    grzybach, to ja się nie poddam :)

  • 60. Data: 2024-01-15 15:39:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.01.2024 o 14:31, Wiesiaczek pisze:

    > Stąd co Meksyk ma hiszpański.
    >
    > Kolonizatorzy wprowadzają swój język, tak już jest.
    >
    > Dlatego nie zgadzam się, żeby Polska byłą kolonią, i chociaż jest już po
    > grzybach, to ja się nie poddam :)

    Sam widzisz, wystarczy mieć swoją kolonię i można już "po własnych
    schodach chodzić" :-)