  • Data: 2010-02-14 17:46:14
    Temat: Re: Re: zostałem porażony
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Feb 2010 17:50:01 +0100, Maciek <m...@p...com>
    wrote:

    >Gdzie jest ta jedna godzina? W jakimś rozporządzeniu, czy regulaminie
    >konkretnej szkoły?

    W Karcie Nauczyciela. Została wprowadzona w zeszłym roku. Od
    przyszłego roku mają być dwie.

> [...]
    >5) możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i
    >młodzież niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, zgodnie z
    >indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami;
    >5a) opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie
    >realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów
    >nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych;
    >6) opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie
    >realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły

    Jak sam napisałeś, są to przepisy ogólne.
    Część tych obowiązków pełni pedagog, obowiązki nauczycielka są takie,
    jak napisałem. Z jednym uzupełnieniem: nauczyciel powinien napisać
    program dla dzieci z dysfunkcjami i realizować go w trakcie normalnych
    zajęć z resztą klasy. Wyobrażasz to sobie? Czysta fikcja.

    >W karcie nauczyciela również na samym początku istnieje taki obowiązek.
    >Jedna godzina w tygodniu to sporo za mało. Z moich dawnych lat pamiętam
    >co najmniej dwie godziny kółka zainteresowań tygodniowo, czy jakiegoś
    >SKS (to dla sportowców).

    Zwykle nauczyciele prowadzą zajęcia dodatkowe, aby wypełnić wymagania
    "Ustawy o awansie zawodowym nauczycieli". Jest to jeden z najbardziej
    idiotycznych aktów prawnych, jakie kiedykolwiek widziałem. W praktyce
    działa tak, że nauczyciel zbiera papierki do awansu, bo z tego ma
    pieniądze, kosztem tego, co robić powinien. Czyli uczenia.
    A uzyskany stopień awansu pozostaje w całkowitej abstrakcji do
    wartości edukacyjnej nauczyciela.

    Wypisują za darmo.

    Pozdrawiam,
    Paweł