eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRealne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych › Re: Realne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Realne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych
    Date: Tue, 6 Dec 2011 02:54:31 -0800 (PST)

    On 6 Gru, 09:51, "KK" <j...@g...pl> wrote:
    > Nie s dz eby p e mia a tutaj jakikolwiek wp yw.
    >
    > Nie chcia abym by odebrana jako osoba, kt ra ma jak niech do matematyki.
    > Uwa a am zawsze przedmioty troch bardziej teoretyczne, jak modelowanie
    > uk ad w sterowania przy pomocy metody przestrzeni stan w, za bardzo
    > interesuj ce i s uchanie takich wyk ad w jest dla mnie przyjemno ci .
    > Zauwa y am jednak, e poza uczelni  jest to wiedza praktycznie nieprzydatna i
    > nie jest wymagana przez pracodawc w. Pytana by am co najwy ej o podstawy
    > matematyki, elektroniki czy informatyki nie wykraczaj ce zbytnio poza to, co
> [...]

    KK, życie jest zbyt skomplikowane żeby problemy można było rozwiązać
    prostymi sposobami. Ludzie po studiach rzadko robią to czego się
    uczyli. Nie da się tak skonstruować programu studiów żeby każdy dostał
    to co mu w każdej pracy będzie potrzebne. Ja studiowałem Automatykę i
    Robotykę, a projektuję wymienniki ciepła. Wiedzy specjalistycznej
    musiałem sie douczyć sam, często na własnych błędach.
    Inżynier powinien wiedzieć "coś o wszystkim i wszystko o czymś", ale
    nie spodziewaj się że szkoła Ci to da. Trzeba samemu, pomalutku
    osiągać swoje, pomału awansując "from zero to hero". Jeśli pracowałaś
    w swoim zawodzie ale z jakiegoś powodu stamtąd wyleciałaś-
    przeanalizuj okoliczności i przyczyny. Może problem jest w Tobie, może
    poza Tobą. Najważniejsza jest umiejętność identyfikowania tych
    problemów i radzenia sobie z nimi zanim dojdzie do sytuacji której
    chcesz uniknąć. To moim zdaniem w inżynierii podstawowa umiejętność,
    dotyczy nie tylko pracy ale wszystkiego co w życiu nam się przydarza.
    Wierz w siebie, poszukuj, nie ograniczaj się- The world is your
    oyster :-)
    Konrad