    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reflow - wolniejsze czasy
    Date: Sun, 3 Dec 2017 03:56:24 +0100

    > Ok, to termoobieg, a co jeśli chcę także przyspieszyć chłodzenie? Zostawić
    > ten wentylator włączony, dorobić jakiś drugi, który będzie mi zasysał
    > powietrze z zewnątrz? Czy po prostu zrobić piszczyk i otworzyć drzwiczki,
    > a wentylator od termoobiegu schłodzi...

    Ja używając takiego piecyka otwierałem drzwiczki ostrożnie.
    Problem polega na tym, że wtedy poruszasz tacką czy tym "stelażem", na
    którym się "piecze".
    Jak masz precyzyjne PCB to możesz sobie poruszyć elementy - jeżeli
    otworzysz przed "zastygnięciem" lutowia.

    Poza tym jest jeszcze jeden problem, o którym nie padło tutaj -
    lutowanie pastą dość mocno śmierdzi. Przypuszczam, że to zdrowe nie jest
    :) Po paru takich lutowaniach kupiłem sobie porządną maskę z
    pochłaniaczem, bo można się nawdychać świństwa.

    I otwieranie drzwiczek oczywiście zwiększa ten problem - generalnie
    warto pomyśleć o jakimś wyciągu.