    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reflow - wolniejsze czasy
    Date: Wed, 13 Dec 2017 11:55:46 +0000 (UTC)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > To zależy - teraz, po przerobieniu T962 tak mam. Praktycznie nic nie
    > muszę robić. Natomiast w piecyku "do kurczaka" już różnie - nawet
    > otwarte okno zimą może zmienić krzywą grzania.

    W sumie... byle coś to kontrolowało i byle był zapas.

    Pytanie czy w moim piecyku 900W będzie zapas.

    Za to do rozlutowywania piecyk się sprawdził (bez żadnego sterowania,
    włączony na full) - podgrzał dużą płytkę i wylutowałem z niej to, co
    chciałem odzyskać.

    > Jednym słowem - mając badziewne narzędzie trzeba się liczyć z takimi
    > problemami.

    To wiadomo. Kwestia kompromisu.

    > Są dwa okrągłe, pionowe "kanały" w otulinie komory grzewczej no i
    > oczywiście otwory w metalowej obudowie tej komory.
    > Szybki są mocowane takim metalowym pierścieniem i uszczelniane silikonem
    > wysokotemp. Ciężko mi opisać... spróbuję wrzucić jakieś zdjęcia.

    Wrzuć :)

    > Moim zdaniem zawyżanie czy zaniżanie o kilka stopni wielkim problemem
    > nie jest - byle oczywiście zmieścić się w rozsądnych granicach.
    > Ważniejsza jest krzywa - czyli tempo narastania i zachowanie ogólnych
    > czasów.

    To był problem ze zwarciem na płytce :) ale tak czy inaczej coś jest nadal
    nie tak, bo mierzy do 160 i dalej nie chce, podczas gdy powinien zatrzymać
    się na ok. 240. Diagnozowałbym to dalej ale stwierdziłem, że za 4 dolary
    nie chce mi się wyważać otwartych drzwi, zamówiłem moduł na MAX31865 i
    odłożyłem temat do momentu, aż przyjdzie (od majfrenda, więc pewnie z
    miesiąc). Podepnę go na żywca do FT232R w trybie bit-bang i akurat zostaną
    mi piny GPIO na sterowanie grzaniem i termoobiegiem - wszystko na PC, bez
    MCU. Tak prościej, skoro i tak mam komputer w warsztacie - to nie musi
    działać autonomicznie.

    > Bo samo chłodzenie to już może "lecieć" po równi pochyłej, byle nie za
    > szybko i gwałtownie.

    Też kwestia tego, czy otworzyć wtedy drzwiczki, czy nie... czy ma być
    włączony termoobieg, czy nie... ale jak przyjdzie moduł, to sobie wszystko
    pomierzę.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]